About PUB

About PUB

PUB – People Unified around Brands

PUB is een Belgisch vaktijdschrift gespecialiseerd in marketing, reclame, communicatie en media. Een ernstig blad dat zichzelf niet te ernstig neemt. Het maandelijkse magazine op papier en de dagelijkse elektronische nieuwsbrief houden de kleine wereld van merken op de hoogte van wat er reilt en zeilt in de sector. Met de nieuwste trends, nuttige studies en inspirerende innovaties.

PUB Story

PUB werd in 1976 opgericht door Joséphine Overeem en evolueerde van een bescheiden blaadje (zes pagina’s in het Nederlands, het Frans en soms het Engels)  naar een als onmisbaar geacht tijdschrift voor de communicatie- en mediasector.

In 1988 kreeg de titel een tweede leven door de overname door de groep Wolters Kluwer. Het magazine nam een hoge vlucht, mede door de multimediale aanpak, met een tweewekelijks papieren magazine, een nieuwsbrief en jaarboeken, in 1997 aangevuld met de website pub.be.

Begin 2015, toen het blad 39 jaar op de teller had, gaf de groep Wolters Kluwer de fakkel door.  Philippe Warzée en de groep Nethys richtten het bedrijf TheNewPub op voor de uitgave van PUB. Vandaag is PUB een magazine met een oplage van 3.000 exemplaren, een digitale, 100% tweetalige aanpak, volledig responsive en aangevuld met analyse-instrumenten en ‘Breakfast Sessions’: workshops die op een 100% praktische manier oplossingen zoeken voor problemen uit alle domeinen van de communicatiewereld.