Belgische man raakt 5,6 keer per dag edele delen aan

Axe

Marketing / News / Retail

axe-ballen-infographicNaar aanleiding van Movember, het jaarlijkse event dat iedereen wil sensibiliseren omtrent enkele belangrijke mannelijke ziektes zoals teelbal- en prostaatkanker, lanceerde AXE een onderzoek om meer te leren over de gewoontes van de Belgische man rond hun testikels. De resultaten spreken voor zich: mannen raken hun ballen vaak bewust aan (gemiddeld 5,6 keer per dag), maar slechts een kwart van hen (25,5%) weet welke eenvoudige handelingen nodig zijn om de eerste signalen van teelbalkanker te ontdekken. AXE wil de Belgische mannen aanmoedigen om één van deze momenten te benutten om hun testikels eens op een andere manier vast te nemen.Know-your-nuts

De Belgische mannen komen om verschillende redenen aan hun testikels. Meer dan de helft van de mannen (58,2%) raakt zijn testikels aan om ze in een goede positie te leggen. Daarnaast vormt hygiëne (49,9%) ook een tweede reden, op de voet gevolgd door jeuk, de derde meest voorkomende reden (37,9%). Het aanraken omwille van de gezondheid, voor een preventief onderzoek van de testikels, komt helaas op de laatste plaats in het klassement. Slechts 5,5% van de Belgische mannen geeft dit aan als de reden om aan hun edele delen te komen. Dit cijfer verklaart waarom slechts een klein percentage mannen de simpele handelingen kent die nodig zijn om de eerste signalen van teelbalkanker te herkennen.Movember_DEO_FOPDoor middel van een zelfonderzoek kan men ontwikkelingen in de testikels snel en preventief ontdekken, waardoor de problemen vaak snel en efficiënt kunnen behandeld worden. Bijna drie kwart van de ondervraagde mannen (74,5%) verklaart niet op de hoogte te zijn van het feit dat er een techniek bestaat om je eigen testikels te onderzoeken. Op de hoogte zijn van het bestaan van deze techniek blijkt echter ook niet voldoende te zijn. Van de 24,5% van de mannen die aangeven het wel te kennen, beheerst slechts 42,5% ook effectief de juiste handelingen. Een nog alarmerender cijfer: slechts 21,4% van de ondervraagden controleerden ooit hun testikels, of dat nu in het kader van een zelfonderzoek, een onderzoek uitgevoerd door een specialist (7,2%) of door een behandelende arts (9,2%) was.Movember_Bodywash_FOP

Hoewel de Movember Foundation al sinds 2011 actief is in België, kent slechts 26,3% van de Belgische mannen deze organisatie. Onder hen weet maar de helft wat de actie exact inhoudt, de andere helft heeft slechts een vaag idee wat het is. Kleine opfrissing: de Movember Foundation is ‘s werelds grootste organisatie die zich inzet voor de gezondheid van de man en zich daarbij focust op prostaatkanker, teelbalkanker, mentale gezondheid en zelfmoordpreventie. Elke november is de Movember Foundation er verantwoordelijk voor dat wereldwijd miljoenen snorren opduiken in het straatbeeld. Op die manier wil de Movember Foundation de aandacht vestigen op de problematiek en geld inzamelen. Voor de eerste keer in België, engageert AXE zich samen met de Movember Foundation om bij te dragen aan de verbetering van de gezondheid van mannen. Naar aanleiding van deze samenwerking lanceert het verzorgingsmerk een limited edition Movember versie van hun deodorant en douchegel, die enkel beschikbaar zal zijn tijdens de maand november. Voor elk verkocht product doneert AXE een deel van de verkoop aan de Movember Foundation.Capture-d_e_cran-2017-10-26-a_-14.05.13

AXE zal ook aanwezig zijn in twee grote Belgische steden om de Belgen te sensibiliseren, Antwerpen en Bergen. De voorbijgangers worden uitgedaagd om plaats te nemen in een cabine waar ze voor het oog van iedereen een zelfonderzoek kunnen doen. Maar maak je geen zorgen, de intieme delen van de deelnemers blijven uiteraard verborgen. Het motto van deze tour? “You've got the balls, so take care of them.”
axe-afbeelding
Antwerpen: Zaterdag 28/10 - Groenplaats - 10u - 18u

Bergen: Zaterdag 4/11 - Place du Marché aux Herbes - 10u - 18u