Boek.be koopt tijd voor een boek

Crea / Marketing / News

boek.beOp 6 juni startte ‘Koop tijd voor een boek’, een grootscheepse campagne om de boekenverkoop in Vlaanderen te stimuleren. De campagne zal twee jaar lopen. Het is een gemeenschappelijke actie van 75 uitgevers en boekenimporteurs en meer dan 250 boekhandels met de steun van minister van Cultuur Sven Gatz. De coördinatie ligt in handen van Boek.be.
boek.beMet vier actiemomenten wil men het grote publiek warm maken voor boeken. In de eerste fase ligt de focus op lezen tijdens je vakantie. De zomer is de ideale tijd om een boek te lezen. Daarom stimuleert Boek.be iedereen om een leesvoorraad aan te leggen in de plaatselijke boekhandel met de slogan: ‘Lees je de zomer in’. De eerste 15.000 bezoekers van www.kooptijdvooreenboek.be kunnen een boekencheque aanvragen waarmee ze 5 euro korting op een aankoop van minstens 20 euro krijgen in de fysieke boekhandel. De cheques kun je aanvragen tot 30 juni (of zolang de voorraad strekt) en ze zijn een maand geldig na aanvraag. De volledige lijst met deelnemende boekhandels vind je op de website.