Geen goede voornemens

Een nieuw jaar, daar horen goede voornemens bij. Alsof we het vorig jaar helemaal fout deden. Daar doen wij dus niet aan mee. Niet dat alles vorig jaar wonderlijk was. Niet dat we zelf zo perfect zijn, ook al willen we dat immer zijn. Maar we deden ons best, als we dat zelf mogen zeggen. En we hopen het dit jaar nog beter te doen. Of is dat op zich al een goed voornemen?

Maar ‘ons best doen’, wat wil dat eigenlijk zeggen? Dit jaar vindt de tweede editie van de Best Brands Awards plaats. Behalve de vaststelling dat een bijna wetenschappelijke methodologie de plaats van de merken in de rankings van die Best Brands Awards bepaalt, valt bij die methodologie op dat ‘best’ door GfK wordt gedefinieerd vanuit twee invalshoeken: de financiële performantie en de emotionele verbinding. Hoe zit dat bij onszelf? PUB zit op schema, het aantal abonnees neemt toe en onze lezers krijgen steeds meer waar voor hun geld. Via woord en beeld, maar ook via diensten, die rechtstreeks of veelal via partnerships worden aangeboden. Hou ons goed in het oog, de komende maanden. En die emotionele verbinding? Wij willen u ondersteunen in wat u doet, door te informeren, door te inspireren. En dat genoegen is wederzijds: wij worden graag en uitvoerig geïnspireerd door wat u, beste lezer, doet. En hoe creatiever en performanter u bent, des te gelukkiger wij worden. Of worden we nu te melig?

Creativiteit en innovatie zijn woorden die je natuurlijk erg vaak hoort. Hier valt, u mag het vreemd vinden, nooit een persbericht in de bus waarin iemand aankondigt niet al te creatief te zijn geweest en de innovatie niet zo heel erg genegen is. En natuurlijk nemen wij een (opbouwende) kritische houding aan als iemand beweert het warm water, of in ieder geval het lauw water te hebben uitgevonden. Maar de begrippen creativiteit en innovatie kunnen nooit té vaak worden gebezigd, als die goed worden ingevuld. Een graadmeter daarvoor is internationale erkenning en op dat vlak doen Belgische bureaus en adverteerders het helemaal niet zo slecht. Dus ja, blijf ons informeren en inspireren met jullie werk. Bij voorbaat dank…