Instagrammable?

Communication / News

Hannes CoudenysEen paar maand geleden creëerde Hannes Coudenys, founder en creatief directeur van Hurae, een Google Alert voor de term ‘Instagrammable’. Hierdoor krijgt hij elke avond een overzicht van artikelen van over de hele wereld waarin die term wordt gebruikt. Ziehier zijn bedenkingen daarover...
Instagrammable is al een tijdje de term waar ongeveer alles en iedereen die iets wil verkopen probeert aan te voldoen. In ons agency Hurae merken we ook dat die term gewoon niet meer weg te denken is. Een greep uit de artikelen die ik binnenkrijg:
“Hotels vermelden hoe Instagrammable ze zijn in de reisbrochure.”
“Antwerps restaurant heeft een Instagram tafel met speciale fotoverlichting.” “Seoul is de meest Instagrammable stad ter wereld.”’
“De meest Instagrammable bestemmingen voor 2019.”
“Millennials willen een Instagrammable interieur.”
Je kan er lacherig over doen en zeggen dat dit een #sad #signofthetimes is maar ik vind het helemaal geweldig. Instagrammable wil met een beetje goede wil ook zeggen: mooi om naar te kijken. En laat dit nu net iets zijn dat ons ook letterlijk gelukkiger maakt, een mooie omgeving.
De normale ankerpunten voor geluk staan bekend als 'The Big Seven': rijkdom, familie, carrière, vrienden, gezondheid, vrijheid en persoonlijke waarden. Maar de Goldberg-studie toonde aan dat wat mensen het gelukkigst maakt niet in die ‘Big Seven’ staat. ‘Wonen in een esthetisch mooie stad’ maakte de mensen het meest gelukkig. Mooie architectuur, geschiedenis, groen, kasseien enzovoort.
Dus ik ben ontzettend blij met al die newfound liefde voor schoonheid. Blij dat merken, hotels, restaurants die schoonheid willen nastreven om ons gelukkiger te maken.
De beste tip die ik kan geven om gelukkig te worden: ga zelf op zoek naar een Instagrammable spot. En ga er wonen.