Serviceplan Make creëert in-store spektakel voor Maybelline met AI

Crea / News

Serviceplan Make trekt opnieuw de aandacht met een in-store reclamecampagne voor Maybelline door gebruik te maken van de kracht van kunstmatige intelligentie.

AI luidt een nieuw tijdperk in voor POS-materiaal en versterkt de overgang van digitale naar fysieke retailomgevingen. Deze technologische vooruitgang transformeert ‘point of sale’ (POS)-materiaal zoals folders en displays en zorgt voor een meer meeslepende winkelervaring. Hiermee kunnen optische illusies en interactieve displays worden gecreëerd die winkelvloeren veranderen in boeiende ruimtes om consumenten aan te trekken en te begeleiden.

Monia Kayila, managing director van Serviceplan Make, benadrukte het belang van deze shift: “Tegenwoordig wensen consumenten een naadloze en samenhangende winkelervaring in plaats van een eenvoudige transactie via de verkooppunten. Innovatie, contentpersonalisatie, maar ook duurzaamheid en nieuwe technologieën zijn de echte uitdagingen.”

Serviceplan Make, onderdeel van Serviceplan Group, etaleerde deze innovaties in hun nieuwste campagne voor Maybelline’s Firework mascara. De campagne, uitgevoerd in 16 steden in de Benelux voor retailer Kruidvat, leidde consumenten effectief naar het verkooppunt met behulp van verschillende POS-materialen.

De campagne begon met opvallende raamstickers, die voor onmiddellijke herkenning zorgden en zelfs toevallige voorbijgangers de winkel binnen lokten. Wessel de Haas, retail brand manager American brands, was lovend over deze inspanning: “We wilden echt een ‘big bang-effect’ creëren voor de lancering van onze nieuwste mascara, Lash Sensational Firework. En samen met het team van Serviceplan zijn we daar zeker in geslaagd. Met spetterend vuurwerk op een New York-achtergrond en felroze kaders eromheen knalt onze winkelovername bijna door het raam!”

Serviceplan Make maakte ook gebruik van vloerstickers vanaf de ingang, die de consument door de winkel naar het product leiden. Deze strategisch geplaatste stickers brengen hen rechtstreeks naar de locatie van het product. Extra touchpoints, zoals totems en vloerdisplays, benadrukken het product nog meer en trekken de aandacht in de hele winkel.

Credits:

  • Graphic Designers: Paul Follezou – Dinahlee Cameriere – David Laurent – Jeffrey Gijsen – Christopher Perri – Kevin Cherton    
  • Project Managers: Tatevik Petrosyan – Zina Chénani – Kieu Tien To Hoang – Cyriane de Portocarrero – Hedwich Hornstra   
  • Studio Managers: Veronique Renier – Bert de Blouw   
  • Managing Director: Monia Kayila   
  • Client: L’Oréal Group Benelux, Maybelline