70% van de vrouwen in de wereld herkent zich nog steeds niet in de mediabeelden die ze dagelijks voorgeschoteld krijgen. Dat blijkt uit recent onderzoek in opdracht van Dove. Om hier verandering in te brengen gaat decosmeticaproducent van start met het project #ToonOns.
Met meer dan 5.000 foto’s vormt #ToonOns de grootste collectie van foto’s die door vrouwen werd aangelegd om het stereotiepe schoonheidsbeeld te doorbreken. Dat door vrouwen te tonen zoals ze zijn in plaats van zoals anderen hen zouden willen zien. Het doel? De krachten bundelen en het erg vernauwde schoonheidsbeeld dat ons van alle kanten wordt opgedrongen verder opentrekken, om zo te komen tot een nieuwe standaard voor een authentiekere, diversere en inclusievere voorstelling van vrouwen in de hele wereld.
Het project werd opgestart in samenwerking met Getty Images, een van de voornaamste makers en verdelers van beelden ter wereld, en Girlgaze, een wereldwijd netwerk van 200.000 fotografen. Deze nieuwe beeldbank is vanaf 27 maart beschikbaar voor media en adverteerders, die de beelden kunnen bekijken en downloaden onder licentie om ze te gebruiken in hun komende projecten en campagnes.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]