About PUB

PUB – People Unified around Brands

PUB is een Belgisch B2B vakblad gespecialiseerd in marketing, reclame, communicatie en media. Een ernstig magazine dat zichzelf niet al te ernstig neemt. Het papieren magazine en de dagelijkse nieuwsbrief houden de hele MarCom-wereld op de hoogte van de laatste trends, nuttige studies en inspirerende innovaties.

PUB Verhaal

PUB werd in 1976 door Joséphine Overeem opgericht en groeide in enkele jaren uit van een kleine flyer (zes pagina's geschreven in het Nederlands, Frans en soms Engels) tot een must-read magazine voor de marketing- communicatie- en mediasector.

In 1988 kreeg PUB een tweede leven toen het werd overgenomen door de Wolters Kluwer-groep. Het tijdschrift kreeg een nieuwe dimensie met een multimediale aanpak ;  een tweemaandelijks tijdschrift, een nieuwsbrief, gidsen, enz. In 1997 werd de website pub.be gelanceerd.

Begin 2015 nam TheNewPub (uitgever van PUB en opgericht onder leiding van Philippe Warzée) het bedrijf over. In 2018 zag PUB zijn familie groeien. Het kapitaal van de onderneming werd verrijkt met de AdMediaGroup ; de belangrijkste Franse B2B media- en communicatiespecialist. Deze aandeelhouder bezit drie merken: CB News, Stratégies en Le Journal du Luxe

Vandaag is PUB een magazine met een oplage van 2.000 exemplaren. Het is tweetalig NL/Fr met een sterke aanwezigheid zowel online als op de sociale netwerken en heeft maandelijks op www.pub.be meer dan 50.000 unieke bezoekers. 

PUB organiseert ook evenementen zoals de jaarlijkse Orbit by Pub-conferentie, de Job Day by Pub xp-beurs, Take a Break-sessies, en vele andere.

Sustainability zit in het DNA van het PUB team !

MEET THE PUB TEAM