Generische geneesmiddelen maken de laatste tijd meer dan ooit onderwerp uit van discussie in de media. De timing kon niet beter om de consument te informeren over generische geneesmiddelen. Op slechts enkele maanden tijd organiseert EG samen met Dentsu Consulting drie campagnes, waarvan twee over de generische, betaalbare geneesmiddelen.
Na de campagne “Ik weet het zeker” begin oktober en “Blijf Stralen” voor Fultium op 3 december lanceert EG vandaag een derde campagne: "het Meisje en de Viking". De campagne “Ik weet het zeker” begon met een simpele vraagstelling waar weinigen het antwoord op wisten: wat heeft bijna elke Belg in huis zonder het te weten? De vraag is heel snel viraal gegaan. Drie weken later werd het geduld beloond en kregen we een antwoord. Zonder het te weten heeft bijna elke Belg EG betaalbare geneesmiddelen in huis. Om de emotionele band met de patiënten te versterken, krijgen we nu dus het verhaal van het Meisje en de Viking te zien. “Je zou alles doen om iemand weer gezond te zien”, dat is het motto van EG. Het meisje in de spot is bereid afstand te nemen van haar beste vriend, de viking, om haar oma opnieuw gezond te zien. Tijdens het eindejaar zal het duo iedereen nog eens iedereen een warme Kerst en gezond nieuwjaar komen toewensen. Er werd ook een platform gecreëerd waarbij men een persoonlijke wens kan sturen naar vrienden of familie; en bij elke wens stort EG een bedrag naar het goede doel. De eindejaarsperiode, die steeds in het teken staat van aandacht voor anderen en gezelligheid, wordt dit jaar net iets warmer dankzij het meisje en de viking.
Laat je gedurende 100 seconden meeslepen door het verhaal van een jong meisje en haar beste vriend...
https://www.youtube.com/watch?v=ciIHo8Oq3qM&feature=youtu.be
CREDITS
Client: EG
Agency:
- Dentsu Consulting (Wim Vermeulen, Stijn De Corte)
- Isobar (Sandrine Parmentier, Julien Toussaint, Margaux D’Herckers, Geoffrey Moulart, Thomas Sear)
- Vizeum (Laurie Habousha, Morgane Carly)
Creation: Sven Van Hooydonck, Philip Maes
Production: Uncle Bob
Directeur: Rogier Hesp
Post-production: Moxy
Sound: Raygun
Music: Patrick Watson
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]