DALLAS ET WILLY METTENT LE FEU AU LAC POUR CORNET

Crea / News

Smoked on The Water, dat is de naam van de exclusieve muzikale tasting activatie die Dallas bedacht voor Cornet Smoked, samen met Willy radio (DPG Media). Ter ere van het 50-jarig bestaan van het iconische nummer Smoke on The Water van Deep Purple wordt op donderdag 20 oktober een meer in Lichtaart in de rook gezet. De oorsprong van het nummer ligt immers aan het Meer van Genève in Montreux, waar Deep Purple destijds verbleef. Zij waren getuige van een brand in het casino dat een dik rooktapijt legde over het meer, hence de titel Smoke on The Water.

200 genodigden genieten van een exclusief live optreden van de coverband Made In Purple tijdens het proeven van Cornet Smoked (de subtiele smoked smaak komt van de gerookte eikenhouten snippers die tijdens het brouwproces worden toegevoegd aan het bier). De muzikale activatie komt tot stand in partnership met Willy radio dat het optreden organiseert en voor de nodige media-aandacht zorgt. Voor de eventorganisatie tekent Wave agency.

Smoked on The Water, c'est le nom de l'activation de dégustation musicale exclusive que Dallas a conçue pour Cornet Smoked, en collaboration avec Willy radio (DPG Media). En l'honneur du 50e anniversaire de la chanson emblématique de Deep Purple, Smoke on The Water, un lac de Lichtaart sera baigné de fumée le jeudi 20 octobre. En effet, la chanson trouve son origine sur le lac Léman à Montreux, où Deep Purple séjournait à l'époque. Ils ont été témoins d'un incendie dans le casino qui a déposé un épais tapis de fumée sur le lac, d'où le titre Smoke on The Water.

200 invités pourront assister à un concert exclusif du groupe Made In Purple et déguster la bière Cornet Smoked (le goût subtil de fumée provient des copeaux de chêne fumés ajoutés à la bière pendant le processus de brassage). L'activation musicale se fait en partenariat avec la radio Willy, qui organise le spectacle et assure la couverture médiatique nécessaire. Wave Agency s'est engagée à organiser l'événement.

Credits

Agency: Dallas Antwerp
Client: Swinkels Family Brewers
Product: CORNET Smoked
Contact client: Tom Robberechts, Yelka Van den Eede, Gunter Slachmuylders Creative Director: Stijn Gansemans

Creative: Stijn Gansemans
Account Manager: Jonathan Urey, Sanne Heyns Designer: Erika Kongs
Photo retouching: Wiseguy
Event production: Wave agency

Music production & media: Willy radio (DPG Media)