Focus Advertising travaille depuis plusieurs années pour le programme "Milk" de VLAM, en contribuant à la promotion des produits laitiers locaux par le biais de différents canaux. Non seulement par des campagnes, mais aussi par un contenu en ligne pertinent pour différents groupes cibles. Atteindre une jeune génération était un défi. Spécifiquement pour ce groupe cible, Focus Advertising a développé un podcast, un format bien apprécié des millennials qui ne veulent pas seulement être divertis, mais surtout informés. L'objectif était de fournir un contexte et des nuances sur un sujet où l'on parle souvent en termes de noir et blanc. Le résultat est une série de podcasts en cinq parties intitulée "La vérité pure".
La série de podcasts a été développée par l'équipe de Focus Advertising en collaboration avec l'agence de relations publiques Weber Shandwick. L'animatrice est Hetty Helsmoortel, connue pour le Nerdland Festival et le Nerdland Podcast. Non seulement elle est un crack de la science et de la communication scientifique, mais elle a aussi une grande expérience du podcast.
La série est disponible à l'écoute depuis le 20 septembre via lekkervanbijons.be et sur les chaînes de podcasts telles que Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts et Youtube. Focus Advertising a été chargé non seulement de la conception et de la production du podcast, mais aussi de la campagne d'accompagnement.
Spotify
Crédits
Marque : Lekker van bij ons - melk
Clients : VLAM - Frederik Vandermersch, Ellen Vanderpoorten, Sara Santens
Agence : Focus Advertising
Agence de relations publiques : Weber Shandwick
Directrice de compte : Isabelle Feys
Stratégie : Amély Mondy
Directeur artistique : Jana Bruggeman
Rédacteur : Liselotte Delobelle
Vidéo : Thijs Quequin
Les médias sociaux : Cas Lambrechts
Directeur de la création : Karel Vanoverberghe
Production sonore et ingénieur du son : Sounder - Sander Lambrecht & Evelien Dockx
Studio : Het Peleton
Talent : Hetty Helsmoortel
Focus Advertising werkt al enkele jaren voor ‘Melk’ van VLAM, en helpt zo om zuivel van eigen bodem te promoten via verschillende kanalen. Niet alleen via campagnes, maar ook via relevante online content naar de verschillende doelgroepen. De jongere, kritische generatie bereiken was een uitdaging. Specifiek voor deze doelgroep ontwikkelde Focus Advertising een podcast, een format die wel gesmaakt wordt bij millennials die niet gewoon geëntertaind, maar vooral geïnformeerd willen worden. De bedoeling was om context en nuance te scheppen over een thema waar er vaak in zwart-wit termen gesproken wordt. Het resultaat is een vijfdelige podcastreeks die de naam ‘De Zuivele Waarheid’ draagt.
De podcastreeks werd ontwikkeld door het team van Focus Advertising in samenwerking met PR Agency Weber Shandwick. De host is Hetty Helsmoortel, bekend van het Nerdland Festival en de Nerdland Podcast. Ze is niet alleen een krak in wetenschap en wetenschapscommunicatie, ze heeft ook veel podcastervaring en is ontwapenend en spontaan. De perfecte combinatie dus om ‘De Zuivele Waarheid’ op een mooie manier te brengen. Elke aflevering zoomt in op een ander thema: ‘Voeding & gezondheid’, ‘Duurzaamheid’, ‘Meer dan CO2’, ‘Dierenwelzijn’ en ‘De veelzijdigheid van melk’ passeren de revue. Onze host Hetty gaat niet alleen in gesprek met experten zoals wetenschappers, professoren en dierenartsen maar duikt ook letterlijk het veld in - tussen de koeien, de kaas, de modder en de mest. Samen met The Messy Chef Jelle wordt er ook telkens een lekker gerechtje met zuivel gemaakt.
De serie is sinds 20 september te beluisteren via lekkervanbijons.be en op de podcastkanalen zoals Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts en Youtube. Focus Advertising stond niet alleen in voor het concept en de productie van de podcast, maar ook van de begeleidende campagne.
Spotify
https://open.spotify.com/show/46AIYgxqO3CUny7B8QmqNT?si=703f762a0ce04781
Google podcasthttps://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5idXp6c3Byb3V0LmNvbS8yMDM2NTczLnJzcw
Youtube
https://www.youtube.com/user/vlam0001
En ook
https://www.lekkervanbijons.be/melk/podcast
Credits
Brand: Lekker van bij ons - melk
Clients: VLAM - Frederik Vandermersch, Ellen Vanderpoorten, Sara Santens
Agency: Focus Advertising
PR Agency: Weber Shandwick
Account Director: Isabelle Feys
Strategie: Amély Mondy
Art director: Jana Bruggeman
Copywriter: Liselotte Delobelle
Video: Thijs Quequin
Social media: Cas Lambrechts
Creative Director: Karel Vanoverberghe
Sound production & engineer: Sounder - Sander Lambrecht & Evelien Dockx
Studio: Het Peleton
Talent: Hetty Helsmoortel
Responsable RP/PA - Recupel
Êtes-vous le/la responsable RP/PA qui souhaite être la voix de Recupel ? Voulez-vous […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]