Focus Advertising brengt ‘De Zuivele Waarheid’ over melk naar buiten

Crea / News

Focus Advertising werkt al enkele jaren voor ‘Melk’ van VLAM, en helpt zo om zuivel van eigen bodem te promoten via verschillende kanalen. Niet alleen via campagnes, maar ook via relevante online content naar de verschillende doelgroepen. De jongere, kritische generatie bereiken was een uitdaging. Specifiek voor deze doelgroep ontwikkelde Focus Advertising een podcast, een format die wel gesmaakt wordt bij millennials die niet gewoon geëntertaind, maar vooral geïnformeerd willen worden. De bedoeling was om context en nuance te scheppen over een thema waar er vaak in zwart-wit termen gesproken wordt. Het resultaat is een vijfdelige podcastreeks die de naam ‘De Zuivele Waarheid’ draagt.

De podcastreeks werd ontwikkeld door het team van Focus Advertising in samenwerking met PR Agency Weber Shandwick. De host is Hetty Helsmoortel, bekend van het Nerdland Festival en de Nerdland Podcast. Ze is niet alleen een krak in wetenschap en wetenschapscommunicatie, ze heeft ook veel podcastervaring en is ontwapenend en spontaan. De perfecte combinatie dus om ‘De Zuivele Waarheid’ op een mooie manier te brengen. Elke aflevering zoomt in op een ander thema: ‘Voeding & gezondheid’, ‘Duurzaamheid’, ‘Meer dan CO2’, ‘Dierenwelzijn’ en ‘De veelzijdigheid van melk’ passeren de revue. Onze host Hetty gaat niet alleen in gesprek met experten zoals wetenschappers, professoren en dierenartsen maar duikt ook letterlijk het veld in - tussen de koeien, de kaas, de modder en de mest. Samen met The Messy Chef Jelle wordt er ook telkens een lekker gerechtje met zuivel gemaakt.

De serie is sinds 20 september te beluisteren via lekkervanbijons.be en op de podcastkanalen zoals Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts en Youtube. Focus Advertising stond niet alleen in voor het concept en de productie van de podcast, maar ook van de begeleidende campagne.

Spotify

https://open.spotify.com/show/46AIYgxqO3CUny7B8QmqNT?si=703f762a0ce04781

Google podcasthttps://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5idXp6c3Byb3V0LmNvbS8yMDM2NTczLnJzcw

Youtube

https://www.youtube.com/user/vlam0001

En ook

https://www.lekkervanbijons.be/melk/podcast

Credits

Brand: Lekker van bij ons - melk

Clients: VLAM - Frederik Vandermersch, Ellen Vanderpoorten, Sara Santens

Agency: Focus Advertising

PR Agency: Weber Shandwick

Account Director: Isabelle Feys

Strategie: Amély Mondy

Art director: Jana Bruggeman

Copywriter: Liselotte Delobelle

Video: Thijs Quequin

Social media: Cas Lambrechts

Creative Director: Karel Vanoverberghe

Sound production & engineer: Sounder - Sander Lambrecht & Evelien Dockx

Studio: Het Peleton

Talent: Hetty Helsmoortel