Heren Loebas vertegenwoordigt België op Bocuse D’or

Crea / News

heren loebasCreatieve studio Heren Loebas werd uitgekozen als creatieve partner voor alle communicatie en design voor het prestigieuze Bocuse D’or, het grootste culinaire kampioenschap ter wereld. Naast de topgerechten, gecreëerd onder leiding van topchef Lode De Roover (chef Fleur de Lin), speelt ook de communicatie van het design van de plateau een belangrijke rol om de wereldtitel binnen te halen. Het is maar liefst 20 jaar geleden dat België een podiumplaats bemachtigde; een historisch moment waardoor nu alles op alles gezet wordt.
De finale vindt plaats op 30 januari 2019 in Lyon en bestaat uit verschillende onderdelen. Zo wordt het hoofdgerecht het prestige stuk van de menu, gepresenteerd op een uniek plateau van maar liefst 90 diameter waarop meer dan 60 gerechten op gepresenteerd worden. Heren Loebas zal instaan voor het productdesign van dit pronkstuk alsook de ontwikkeling van de menukaart en de totale communicatiecampagne.
Een eerste teaser video onthult het thema van België: de ‘Vlaamse Meesters’. Via een ludieke voorstelling van het team wordt er subtiel verwezen naar de middeleeuwse molensteenkraag die vaak te zien is in schilderijen van Rubens en andere oude meesters uit de kunsten. Perfectionisme gecombineerd met typisch Belgische humor zetten meteen de juiste toon.

CREDITS:
Client: Belgian Bocuse d’Or Academy, Horeca Vlaanderen, Team Bocuse d’Or
Agency: Heren Loebas
Creative Director: Stijn D’Hondt
Art director: Peter Van de Sijpe
Productdesign: Heren Loebas / Tomas Aelterman / Jonas Van Welden / Niels Carnoy
Video: Heren Loebas / Beeldcollectief / Joris Van der Plaetsen