mortierbrigade richt kakkerlakken af voor Hans Anders

Crea / News

hanssenderEnkele maanden geleden kondigde mortierbrigade zijn samenwerking met Hans Anders aan. Vandaag stelt het bureau zijn eerste grote campagne voor de optiekketen voor. De boodschap is alvast duidelijk. Hans Anders is niet zoals de anderen. En een opticien die anders is dan alle anderen, die is het zichzelf uiteraard verschuldigd om campagnes te bedenken die anders zijn. Vanuit dit vertrekpunt hebben de creatieven drie doldwaze verhalen bedacht. De twee eerste films zijn gelanceerd, een derde komt er eind oktober aan.

Bij Hans Anders moeten brillen binnen ieders bereik liggen. Daarom bestaat hun gamma uit kwalitatieve brillen aan onklopbare prijzen. Maar als de brillen goedkoper zijn bij Hans Anders, dan kan men zich de vraag stellen wat andere opticiens doen met het extra budget dat ze aan hun klanten verdienen… Op basis van deze existentiële vraag heeft mortierbrigade een campagne ontwikkeld bestaande uit drie films, de ene nog absurder dan de andere. Over bijvoorbeeld een opleidingskamp voor kakkerlakken, manipulatie van minuscule letters of trampolines en hagel. Jens Mortier, Creative Director en Founding Partner bij mortierbrigade: « Dat we deze campagne hebben kunnen bedenken, hebben we vooral te danken aan een klant die extreem open stond voor creativiteit en die bereid was de geldende regels in zijn sector te doorbreken. » Het absurde creatieve plot wordt versterkt door de productie van regisseur Jeroen Annokkee.

https://www.youtube.com/watch?v=3N59ffhavGY
Op productieniveau spreekt mortierbrigade van een waar titanenwerk: "Want alle decors zijn in de studio gebouwd. Het achterliggende idee was om specifiek voor Hans Anders een erg herkenbare sfeer te creëren." En om de verschillende verhalen nog meer reliëf en realiteit mee te geven, hebben mortierbrigade en Czar zich met bijzonder specifieke profielen moeten omringen. De twee eerste spots worden in eerste instantie enkel in het Nederlands verspreid en kunnen hieronder bekeken worden. Het derde verhaal zal later in de maand uitgebracht worden.

Credits:
Client: Hans Anders
Client contact: Alex Stergialis
Agency: mortierbrigade
Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Girbe Bogaerts, Jutta Callebaut
TV producer: Charlotte Coddens
Producer: Lisa De Roeck
Strategic director: Vincent d’Halluin
Digital director: Pieter Nijs
Social media: Jonas Van Bael
Digital producers: Jeroen De Bock, Melissa Tack
Graphic design: Wim De Dobbeleer
Production: Czar.be
Director: Jeroen Annokkee
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Rutger Storm
Art Director: Geert Paredis & team
Animal Handler: Jaap Zunneberg
Editor: Marc Bechtold, Geert De Doncker
Grading: Joost Van Kerckhove
Post Production: Czar
Online: Stijn Van Assche, Peter Prinsen, Robin De Praetere
VFX Trampoline: Nozon
Post Producer: Bieke De Keersmaecker
Music & sound: Raygun