We kennen het allemaal. Die kleine hartaanval die je krijgt bij het beseffen dat je Valentijn vergeten bent. En dus ook een cadeau voor je geliefde. En dat alle restaurants al vol zitten, en de winkels aan het sluiten zijn. Voor al wie Valentijn vrijdag niet had zien aankomen, voorzag Jumbo een redding: het Oef-gered-Boeket. Een fleurige ruiker verse bloemen, dat je na sluitingstijd gratis kon afhalen op de parking van Jumbo Rijkevorsel, Lanaken of Pelt. De actie werd op social media, Spotify en radio gecommuniceerd, vrijdag op het uur waarop de meeste winkels sluiten. Met een opvallende 50 seconden radiospot werd er traffic gegenereerd naar de winkels waar Jumbo-medewerkers met een evenementiële bloemenstand klaar stonden om mensen uit de nood te helpen. “We moeten Jumbo nog aan veel Belgen voorstellen. Met deze sympathieke actie wilden we tonen dat Jumbo als supermarkt steeds die extra mile gaat. Door in te spelen op de hectiek die er toch altijd rond Valentijn lijkt te ontstaan, hoopten we een plek in het hart van onze toekomstige klant te veroveren," zegt Dries De bruyn, creative director bij LDV United.
Iedereen die zelf al voor een cadeau gezorgd had of niet tot bij een Jumbo geraakt is, kan toch meegenieten van de sfeer dankzij de aftermovie die de keten via sociale media verspreidde.
Credits
Client: Jumbo
Contact: Jan Van Brakel
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Julie De Preter
Creative Director: Dennis Vandewalle
Creative Director: Dries De bruyn
Creation: Dries De Wilde, Willem De Wachter
Design: Jeffrey Uten, Stijn Voeten
Radio Production: Raygun
Digital Production: Reprise Studio, Yune
Media: Initiative