Heel wat eventorganisatoren en hun toeleveranciers komen in zware financiĂ«le problemen door de afgelasting of uitstel van alle komende evenementen. In het bijzonder zij die al veel hadden voorbereid, ingekocht, ingehuurd of voorschotten betaald. Deze pandemie kon immers niet door iedereen, of althans niet in dit geval, op voorhand verzekerd wordenâŠÂ Daarom doet Jean-Pierre Vyncke, babyboomer en medeoprichter van SeniorenNet, een online community van +50-ers, een oproep tot alle babyboomers die al tickets gekocht hadden voor een afgelast publieksevenement. Hij vraagt hen om weliswaar âin zijn/haar kot te blijvenâ maar om tegelijk âcontractbreuk te plegenâ door de waarde van die tickets niet terug op te eisen, zelfs indien zou blijken dat men daarop recht zou hebben. En om die intentie online te bevestigen op de websiteâZo wil ik 100 wordenâ.
Ook Minister van Cultuur Jan Jambon riep eerder al op om het geld van gekochte tickets voor culturele evenementen niet terug te vragen. âDat lijkt op het eerste gezicht een vreemde, contradictorische oproep,â zegt Vyncke, âmaar als babyboomers, geboren tussen 1945 en 1965, zien we het als een positieve actie en als onze morele plicht om onze solidariteit met de onfortuinlijke organisatoren te concretiseren. Voor onze leeftijdsgroep is het immers belangrijk dat er ook in het na-coronatijdperk nog thematische events kunnen georganiseerd worden op lokaal, regionaal en nationaal vlak. We zijn immers zo afhankelijk van deze dynamische en enthousiaste ondernemers en organisaties. Want wij, babybomers, komen graag buiten, genieten nog optimaal van het leven en blijven geĂŻntegreerd in het maatschappelijk leven en het sociale weefsel dankzij al die events. We willen gewoonweg niet dat het toekomstig aanbod wordt gehypothekeerd door deze pandemie. MĂ©t events willen we graag 100 worden! Daarom deze win-win-oproep,â aldus Vyncke. Wat er ook speelt? âAls babyboomers hebben we het financieel goed en we willen nu iets terug doen voor de maatschappij. Daarom mobiliseren we onze generatie om solidariteit te tonen met al wie NU financieel getroffen wordt en in technische werkloosheid valt.â
De actie steunt alle types van events: cultureel, sportief, recreatief of folkloristisch. âMaar in het bijzonder steun voor die events waarvoor de organisatoren geen financieel vangnet hebben of die sowieso al onder druk staan door het ontbreken van subsidies. Het kan dus ook gaan om kleine, lokale events of producties die belangrijk zijn voor het verenigingsleven of voor maatschappelijke groepen,â besluit Vyncke. De beoogde community van babyboomers zal de komende dagen massaal worden aangesproken via de sociale media en de newszine van SeniorenNet. Concreet kan men zich online registreren en daar zijn engagement bevestigen.
Responsable du deÌveloppement commercial et marketing H/F - RĂ©seau des MĂ©dias de proximitĂ© (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le ReÌseau des MeÌdias de proximiteÌ recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
Weâre looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]