Marketing in tijden van corona

koen_van impe selfie

Communication / News / Positive Vibes

Dit zijn coronatijden. Wat betekent dit voor onze sector? PUB stelde de vraag aan een aantal betrokkenen. Vandaag: Koen Van Impe, CEO van &KOO en voorzitter van BAM, the Belgian Association of Marketing. In lijn met de algemene richtlijnen raadde &KOO zijn medewerkers aan om zoveel mogelijk van thuis uit te werken. De kantoren blijven geopend voor wie toch bepaalde meetings op kantoor wil houden. En de business? "Voorlopig valt het nogal mee,' vindt Koen Van Impe. "Misschien ligt dat aan de structuur van ons bedrijf: we zijn meer een netwerk met een zeer lokale spreiding dan één groot bureau. Dat betekent dat we ook veel KMO's bedienen en minder afhankelijk zijn van één groot budget dat plots wordt stopgezet."

Dat er geen probleem is, wil Koen Van Impe natuurlijk niet gezegd hebben. "Je ziet wel dat klanten meetings annuleren, en niet elk soort meeting is geschikt om online te worden georganiseerd, denk aan brainstormings en zo. Bepaalde projecten zullen dus zeker vertraagd worden. Andere worden misschien geannuleerd, maar grote projecten zijn bij ons nog niet geannuleerd." Onrechtstreeks zal &KOO deze crisis zeker voelen, en dat geldt voor de hele sector, gelooft Koen Van Impe: "Net als bij elke grote crisis vallen in onze sector de eerste klappen. We zijn ook altijd de eerste sector die terugkrabbelt, omdat na het herstel weer volop moet worden gecommuniceerd over producten en diensten."Â