💊Hybrid, Ingenico en Joyn kopen lokaal

News / Retail

De Belg zoekt sinds het uitbreken van Covid-19 noodgedwongen zijn heil op het internet, maar daarom “boomt” de Belgische e-commerce nog niet. De crisis maakt opnieuw duidelijk dat de Belgische webshops digitaal nog veel te kwetsbaar zijn. De consument mag dan wel de intenties hebben om Belgisch te kopen, als hij naar een specifiek product zoekt op Google komt hij nog teveel advertenties tegen van niet Belgische spelers. Het ontbreekt vele Belgische shops nog aan diepe online marketing kennis en bovendien zijn ze niet opgewassen tegen de budgetten van de pure e-players. Ook de hyperlokale initiatieven van de bakker en de slager zijn slechts in beperkte mate bekend gemaakt.

Daarom kickstarten Hybrid Agency, Ingenico, Carflowpro, Growzer, Joyn en Tilroy het initiatief wijkopenlokaal.be, als hefboom voor de Belgische e-commerce. Met de actie willen de initiatiefnemers via een portaalsite zoveel mogelijk e-shops zich laten registreren en zo het aanbod centraliseren. Om vraag te creëren lanceren ze een positieve campagne, die ze delen op hun eigen netwerken en die ze naar de media en influencers sturen.