Thierry Magerman: “Wendbaar, creatief en solidair”

Thierry Magerman

Communication / News / Positive Vibes

Positief nieuws in tijden van corona? “Mijn mening daarover is die van een ondernemingsleider die het graag heeft over de solidariteit van zijn klanten en... over de kwaliteit van zijn databank in tijden van crisis,” zegt Thierry Magerman van Custom Regie, die ook in een andere sector actief is, met americanbeers.be. “De reactie op deze crisis moet zijn: de nieuwe situatie het hoofd bieden, al is er het risico veel meer dan een paar financiële punten te verliezen.”

“Creativiteit, die per definitie oneindig is, is nodig in alle sectoren, voor iedereen, alle spelers, alle beroepen: Auvio speelt goede films af en laat ons kennismaken met opera, de verkoop van verfpotten zit in de lift, we knutselen thuis, de jongeren in mijn buurt die me gisteren kwamen vragen om mijn auto te wassen, de postbode die mijn aangetekende post tekent en me met een knipoog waarschuwt dat er een pakje in mijn doos is achtergebleven. Wees solidair met elkaar. Ik heb mijn poetsvrouw gisteren gebeld om haar te vertellen dat ze niet moest komen werken, maar dat ze wel betaald zou worden. Mijn yogalessen op dinsdag zijn nu online, zo kan onze leraar de huur betalen van zijn sportlokaal dat minstens twee maanden leeg zal staan. En onze Amerikaanse bieren? Op zondag stuurde ik een email naar al onze actieve klanten, met de woorden: « Dear customers, small commercial structures will be hit hard by the Coronavirus crisis. May I ask you, as a sign of solidarity, to order via our website www.americanbeers.be , our planned stock available for delivery for cafés and restaurants. Unfortunately, these places have had to close temporarily. A free glass will be offered on your home delivery. Cases of 12 or 24 bottles available.  Thank you in advance. Cheers ! » En weet u wat? 12 van de 60 kisten zijn al geleverd in Hasselt, Namen, Brussel, Leuven, Heist-Op-den-Berg en Vielsam. Dankzij Bpost. Nog 48 te gaan, dus haast u!”

“We moeten kiezen voor een wendbare, creatieve en ondersteunende marketing, met het risico destructief te zijn voor de bedrijven en hun partnernetwerk (logistiek, leveranciers, kleine zelfstandigen,...). Laten we innoveren, in navolging van al die bedrijven (de slager in mijn buurt bijvoorbeeld) die nooit eerder aan thuislevering deden of de mogelijkheid boden om online bestellingen door te geven. En vergeet niet: de trouwe en verworven klanten zijn en blijven de eerste kopers van morgen. Stay Safe!”