💊Tom&Co en Minale Design Strategy zijn solidair voor dierenvrienden

News / Retail

De quarantine maakt katten, honden en andere huisdieren, evenals hun baasjes, ongerust. In deze context zet Tom&Co zich in voor pet lovers en hun huisdieren. De prioriteiten van Tom&Co zijn dubbel. Enerzijds een continuïteit van de dienstverlening garanderen, om het welzijn van de dieren te behouden en het leven van de klanten te vergemakkelijken maar tegelijkertijd de veiligheid van iedereen te garanderen. Anderzijds wil Tom&Co de solidariteit tussen dierenvrienden en hun buren stimuleren. 

In een paar dagen tijd heeft Tom&Co vier oplossingen ontwikkeld voor degenen die niet meer in staat zijn om hun huisdier zo regelmatig uit te laten als ze zouden willen en voor degenen die hen zouden kunnen helpen, voor baasjes die door hun brokkenvoorraad zitten, voor degenen die graag contact opzoeken of meer willen weten over hun kleine metgezel, en ten slotte voor dierenvrienden die de asielen willen helpen die nu in grote moeilijkheden verkeren.

De eStore

In een strikte gezondheidscontext wilde Tom&Co zowel een kwaliteitsvolle dienstverlening als de gezondheid van iedereen (teams en klanten) garanderen. De Tom&Co teams hebben daarom een eStore opgezet om de aankoop te vergemakkelijken van artikelen die essentieel zijn voor het welzijn van huisdieren en tegelijkertijd de duur van het winkelbezoek verminderen. Dankzij deze online reserveringsdienst worden de risico’s voor iedereen beperkt. In deze eStore biedt Tom&Co een breed scala van 850 referenties, essentiële benodigdheden voor het welzijn van dieren.

Hoe gaat u te werk? In slechts enkele klikken selecteert u uw gewenste producten en de Tom&Co winkel waar u uw bestelling kunt afhalen en betalen. De klant wordt binnen 24 uur op de hoogte gebracht van de beschikbaarheid van zijn bestelling en hoeft alleen tijdens de openingsuren naar de winkel te gaan. Uit voorzorg worden alleen betalingen door Bancontact geaccepteerd. Dankzij mobiele betaalterminals kan de transactie in de meeste verkooppunten op de parking worden voltooid.

Het Pet Happiness Call Center

Meer dan ooit tevoren stellen huisdiereigenaren zich vragen in deze tijd van quarantaine. Tom&Co heeft zijn reputatie opgebouwd op basis van advies, hetgeen deel uitmaakt van zijn DNA. De huidige context maakt het moeilijk om dit advies in de winkel te geven, terwijl veel klanten veel vragen hebben over het welzijn van hun dieren. Het leek ons dan ook essentieel om het Pet Happiness Call Center op te richten om onze klanten te helpen en gerust te stellen,” legt Thierry le Grelle uit.

Hoe werkt het? Het Pet Happiness Call Center is telefonisch bereikbaar op 024863900 of via de chat in de eStore.

Een Tom&Co-support community op Pwiic

Voor degenen die vanwege Covid-19 niet (meer) in staat zijn om voor hun huisdier te zorgen (besmette mensen in strikte quarantaine, kwetsbare mensen, verzorgend personeel,...) en degenen die bereid zijn om vrijwilligerswerk te doen in hun buurt, heeft Tom&Co een community van wederzijdse hulp opgezet op het platform Pwiic. Dit uitwisselingsplatform tussen personen uit dezelfde buurt maakt het mogelijk om diensten uit te wisselen. Weliswaar kleinschalig, maar o zo kostbaar voor de betrokkenen en de lokale gezelligheid. Tom&Co heeft een eigen pagina waarop het mogelijk is om verzoekjes en aanbiedingen in te dienen.

Hoe gaat u te werk? Zeer eenvoudig: inloggen op de Tom&Co pagina,  de optie #FindService of #ProposeService kiezen en een Pwiic een bericht sturen. U wacht voorstellen van mensen uit uw omgeving af en accepteert het voorstel dat u wenst.

Het ‘You&me’ eZine

Meer dan ooit is het belangrijk dat alle pet lovers in contact blijven. Tom&Co heeft ‘You&me, the eZine that connects’ gecreëerd, een digitaal weekblad dat hen op een leuke manier een schat aan praktische (seizoensgebonden) informatie en tips biedt om goed met uw huisdier om te gaan. Het eerste nummer verschijnt aanstaande donderdag 2 april. Een greep uit de inhoud: rui, parasieten, kommen, de voedingsbehoeften van de minder actieve hond, de ideale rustplaats voor de hond en/of kat,... Ondertussen deelt Tom&Co steeds meer tips en tricks op haar sociale netwerken voor alle pet lovers en hun kameraadjes.

Het leven is ook niet gemakkelijk voor opvangcentra. Nu het aantal adopties afneemt, hebben ze dringend hulp nodig om voor hun bewoners te zorgen. Daarom organiseert Tom&Co een speciale editie van de ‘Eetkommen van het Hart’. Deze inzamelingsactie vindt meestal alleen plaats in de winkels maar zal, om evidente veiligheidsredenen, ook vanaf eind deze week online gehouden worden via het platform kiss kiss bang bang. Twee keer per jaar steunen veel van onze klanten de opvangcentra, ik ben er zeker van dat er nog steeds solidariteit zal zijn voor deze speciale editie,” legt Thierry le Grelle uit.

Op korte tijd werden de Tom&Co-teams gemobiliseerd om #solidair te zijn. Dit werd mogelijk gemaakt dankzij de steun en het dynamisme van Belgische KMO’s: het merk- en retailbureau Minale Design Strategy, het bureau Gicom, Wepika en Pwiic.

“Wanneer het centrum van het Tom&Co logo -het profiel van de hond- een hart wordt, is de boodschap aan de consument sterk. Het is een belangrijke verschuiving die het management en de teams van Tom&Co hebben doorgevoerd en die heeft geleid tot een reeks oplossingen, ingegeven door de noodtoestand. Hetzelfde geldt voor de eStore, die geen online shop is maar een virtuele eerste-hulp-oplossing voor de fysieke winkels. Als reactie op de noodsituatie van Covid-19, hebben Tom&Co en zijn partners wendbaar en matuur gehandeld, door de bedrijfsstrategie te herzien en aan te passen, zowel qua inhoud als qua vorm, en zo een ecosysteem gecreëerd dat gebaseerd is op solidariteit. Dit alles op een eerlijke en coherente manier,” besluit Gwenaël Hanquet, CEO van Minale Design Strategy.