10 Advertising zegt stop tegen Salt & Ice challenge


Crea / News

10 Advertising

10 Advertising sloeg deze week de krant open en liet haar oog vallen op een opvallend bericht: 'Salt & ice challenge is nieuwe internethype onder jongeren'. Deze nieuwe rage komt overgewaaid uit de USA en heeft deze week ook voet aan grond gezet in ons land. Net zoals bij andere internet challenges steken ook hier jongeren elkaar aan om een uitdaging aan te gaan.

Bij de Salt & ice challenge leg je ijs én zout op je huid. De combinatie van ijs en zout brengt een chemische reactie teweeg die de temperatuur al snel tot -20° doet dalen, met ernstige brandwonden als gevolg. Hoe langer je dit volhoudt, hoe groter de brandwonden… hoe meer likes.

De VZW Oscare is een nazorgcentrum dat mensen met brandwonden en littekens. medische en psychische hulp biedt. Samen met reclamebureau 10 Advertising wil Oscare deze hype zo snel mogelijk stoppen. Daarom lanceren ze #keepchallengesfun, een online video met een duidelijke boodschap. En met Jan, één van de campagnegezichten van Oscare. Jan raakte ernstig verbrand bij een auto-ongeluk en verloor zijn beide handen. Het leven met brandwonden op zich is al een hele challenge. Samen hopen ze jongeren met de video bewust te maken van de gevolgen van brandwonden.

Credits:
Client: Oscare
Title: #keepchallengesfun
Agency: 10 Advertising
Client Contact: Koen Maertens – Peter van Rossum
Creation: Maarten Hofman & Katrin Van Eycken
Account manager: Thomas Schiltz
Production: Mediamixer