Hoe duurzaam wilt u het?

De 10 sprekers van Orbit by PUB zijn ieder op hun eigen manier bezig met duurzaamheid, en beantwoordden voor PUB Magazine deze drie eenvoudige vragen:
- Wat is uw persoonlijke bijdrage in duurzame ontwikkeling?
- Welk merk is een schoolvoorbeeld in dit domein?
- Welk voordeel kan een bedrijf halen uit het zich aanmeten van een duurzaam profiel?
Denk gerust zelf eens na over deze vragen. Inspiratie vindt u alvast in de antwoorden van Adélaïde Charlier, Anuna De Wever, Caroline Vermeersch, Catherine Berthillier, David Favest, Hugo De Almeida, Isabel Kurata, Mia Lammens, Olivier Corneille en Willem van der Schoot. Dat van Willem van der Schoot (Havas Lemz, Amsterdam) vindt u hieronder, de andere antwoorden kunt u lezen in PUB Magazine.
Wat is uw persoonlijke bijdrage op het vlak van duurzame ontwikkeling?
Mijn persoonlijke bijdrage uit zich op een aantal vlakken. Ik rij een Tesla, heb zonnepanelen en we hebben kippen – natuurlijk voor eieren, maar ook om voedselrestjes op te eten. Verder natuurlijk de dingen die veel mensen doen: afval scheiden, niets kopen wat je niet nodig hebt (en goed nadenken over dat wat je wel koopt) en zo meer. In mijn werk proberen we alles door een ‘Making Sense’-lens te bekijken. We doen zomin mogelijk dingen die niet zinvol zijn. Dat is in de praktijk een prima kompas trouwens. En over de afgelopen 19 jaar hebben we met Lemz en later Havas Lemz veel campagnes gemaakt en bewegingen gecreëerd die de wereld beter maken. Liefst zoveel mogelijk met oplossingen in plaats van awareness. Ik kom net terug van de Climate Week in New York waar we samen met Justdiggit en de Global EverGreening Alliance een wereldwijde movement hebben gelanceerd: Green Up to Cool Down.
Welk merk vindt u absoluut exemplarisch op dit vlak (en waarom)?
Er zijn veel prachtige, bekende voorbeelden. En veel voorbeelden van bedrijven die ‘aan de achterkant’ inmiddels heel goed bezig zijn, maar op dat terrein nog bescheiden zijn. In New York mocht ik bij een event van Timberland zijn, in Central Park. Daar lanceerden zij hun plan om de komende vijf jaar 50 miljoen bomen te planten. Daarvoor werken ze samen met een aantal organisaties, waaronder Justdiggit. Ze zijn al een aantal jaren heel goed bezig als het gaat om duurzaamheid. Ik ben daar erg van onder de indruk, het voelt oprecht, en de plannen worden ook echt uitgevoerd. Kijk maar op hun website.
Welk voordeel mag een bedrijf van een duurzaam profiel verwachten?
Voordeel of niet, ik mag hopen dat iedereen nu toch wel inziet dat de komende 10 jaar cruciaal zijn voor onze planeet. Elk bedrijf dat niet actief bezig is om de wereld beter te maken, moet zich schamen en verdient het om geboycot te worden. Maar los daarvan, je zult zien dat Meaning over Money altijd tot zakelijk succes en geluk leidt.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]