Supermachine en WalkieTalkie houden van frietjes

Naar goede gewoonte staat de laatste week van november in teken van iets wat elke zichzelf respecterende Belg na aan het hart ligt. Onze nationale trots: de versgebakken, heerlijk goudgele frietjes van de frituur! Tijdens deze twintigste editie van de Week van de Friet wordt ons culinair erfgoed opnieuw een week lang in de kijker gezet. In vijf steden brengen bekende standbeelden een week lang een ode aan de frietjes van de frituur. Zo brengt VLAM in samenwerking met Supermachine en WalkieTalkie meer goud op straat, en meer goesting in die heerlijke frietjes! In Leuven voorziet de Kotmadam op de Oude Markt (zie foto hierboven) de studenten deze week niet enkel van verse koffie, maar ook van een goed pak friet.

Ook het Speculaasmannetje in Hasselt houdt van afwisseling en lust op tijd en stond een heerlijk frietje van de frituur.
Nergens anders ter wereld kan je zo’n lekkere frietjes eten als in België, dat weten we allemaal. De smaak en geur van de Belgische friet is uniek, net als onze frietkotcultuur, die niet voor niets erkend werd tot immaterieel cultureel erfgoed. De frituur is dan ook ingebakken in ons straatbeeld. Een uniek Belgisch gegeven als frietjes van de frituur, verdient het om extra in de spotlight gezet te worden. Met de Week van de Friet wil VLAM iedereen nog eens laten stilstaan bij de smaak en beleving die zo uniek zijn aan de frietjes van de frituur.
Meer goud op straat
De acties tijdens Week van de Friet brengen dit jaar een uitgebreide ode aan onze Belgische trots. Door frietjes op onverwachte plaatsen in het straatbeeld te laten opduiken, wil VLAM iedereen herinneren aan de fierheid die ze terecht koesteren voor onze Belgische frieten.

In geen enkele strip komt de frietkotcultuur zo ruim aan bod als in de Nerostrips van Marc Sleen.
Van 25 november tot 1 december zullen vijf steden verspreid over Vlaanderen hun liefde voor de Belgische friet kenbaar maken. Ze schakelen hun cultureel erfgoed in om een ode te brengen aan ons culinair erfgoed. Zo zijn respectievelijk standbeelden in Middelkerke, Kortrijk, Mechelen, Leuven en Hasselt een week lang uitgedost met een pakje frietjes van de frituur. In Kortrijk en Middelkerke zullen haaientanden zelfs omgevormd worden tot puntzakken met frietjes.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]