35 years of creativity (and counting)

Awards / Media / News

PUB CB 35 cover
35 years of creative clubbing. Dat is de rode draad doorheen het nieuwste nummer van PUB Magazine. De redactie blijkt terug op 35 jaar Creative Belgium Awards, voorheen CCB Awards geheten (en door reclameman André Rysman, de ontwerper van het befaamde bolhoedje, ooit chocoladen medailles genoemd). Maar hé, hier past nu vooral eerbied voor die 35 jaar. En mogen we bij PUB ook een beetje trots zijn op de voorgeschiedenis van deze creatieve prijzen? Er waren namelijk ooit… de Pubprijzen of Pub Awards. Het begon bescheiden, maar de ambities waren groot. De eerste Pubpprijstentoonstelling, zoals Josephine Overeem, initiatiefneemster en oprichtster van het magazine dat u aan het lezen bent dat noemde, vond plaats in 1976. De rest is geschiedenis - die we in dit nieuwste nummer van uw lijfblad dus evoceren.
We lijsten ook alle Grand Prix en Diamond Awards op, en zochten de oud-voorzitters van de club op. Ze zijn allemaal nog alive & kicking, al was er één die we helaas niet te pakken kregen wegens mooier weer ergens in het zuiden dan hier in België.
En wat krijgt u nog meer te lezen in dit nummer? We vroegen aan David Grunewald en Peter Ampe wat zij vinden van de komst van consultingbedrijven naar de wereld van de creativiteit. En aan consultants Jean Cornet en Wim Decraene vroegen we waardoor zij zich laten inspireren. We lieten (creatieven) columns schrijven en gingen op bezoek bij Mortierbrigade - in het artikel legt Jens Mortier, een van de founding flaters en geheel toevallig ook voorzitter van Creative Belgium, uit waarom ze zelf altijd 'mortierbrigade' schrijven.
Enjoy the reading!