Telenet en TBWA promoten digitale duik

Digitale Duik Telenet TBWA

Crea / News

Digitale Duik Telenet TBWATelenet en TBWA willen kinderen die hun eerste zelfstandige stappen zetten in de digitale wereld een vliegende start geven. Daarom organiseren ze de Digitale Duik: een groots digitaal festival in de Schorre in Boom met de nieuwste technologische snufjes en alle info om veilig online te gaan.

Op de Digitale Duik kunnen kinderen ontdekken welke onwaarschijnlijke dingen ze kunnen doen met de digitale mogelijkheden van vandaag én morgen. Maar ook de ouders zijn meteen mee met al dat digitale geweld en komen samen met hun kinderen te weten hoe ze er veilig en correct mee kunnen omgaan. Men leert er kinderen coderen, maar ook veilig online bankieren, je kan er met drones vliegen, Youtube-sterren ontmoeten of een échte digitale duik nemen door van een spectaculaire digitale glijbaan te glijden … en nog veel meer. Het is een écht festival voor kinderen en hun ouders in samenwerking met tal van partners zoals Ketnet, MNM, Mediawijs, Gezinsbond, Kayzr, Playstation, KBC, Coderdojo, Cubzz, Sorobot, Lego, Noordzee Drones, DJ School, 3DI en Technopolis.Om dit 3-daags evenement aan te kondigen werd er bovendien een tv -pot gemaakt in samenwerking met Johan Kramer van Halal Amsterdam. In de spot zien we enkele kinderen die de zotste dingen doen met Instagram, Youtube en alles wat digitaal is. Van een webshop beginnen in China tot wereldkampioen gamen worden. Ook op social kan de stukjes uit de spot zien die de fantische digitale mogelijkheden van digitaal vieren.De digitale Duik vindt plaats van 15 tot 17 september in de Schorre in Boom en is helemaal gratis. Inschrijven kan via telenet.be/digitaleduik.

Credits

Brand: Telenet

Campaign Title: De Digitale Duik

 

Creative Director: Jan Macken         

Art Director: Menno Buyl

Copywriter: Thomas De Vreese

Account team:

Account Director: Isabel Broes / Jonas Moors
Account Manager: Sharon Lavaert / Elke Piron

Strategy: Bert Denis/Sylvie Dewaele

Design:

- Hendrik Everaerts
- Elke Broothaers
- Jana Keppens
- Katrien De Craecker

Motion Designers:
- Federico Colella
- Olivier Verbeke
- Vincent De Boeck
- Enzo Piccinato

Social team:
- Joachim Francois
- Rindert Dalstra
- Charlotte Mulders
- Nigel Ooms
- Melissa Janssen

Digital Team:

- Ken Kools
- Stijn Mertens
- Yannick Van der Goten
- Diederik van Remoortere
- Ann Vanminsel
- Jeroen Govaerts

Studio/DTP:

- Danny Jacquemin / Christine Lips
- Patti Secci
- Annick Cohen
- Jan Van Stappen                    

TV Production

- Regisseur: Johan Kramer
- DOP:
- TV Production: Halal & Saké – Mieke Vandewalle
- Producers: Toon Vandenbrande / Cindy De Mooter
- Post-production: Katrien Van den Brande
- Sound: Jan Pollet /
- Stemcoach: Chiara De Decker

Event Production
- E-demonstrations (Yo Engelen)

Date of first publication/airing: 22/08/2017