ACT Tributes en Champions for Good 2024 op een rij

ACT Responsible eerde op donderdag 20 juni, rechtstreeks vanuit Cannes, zijn Tributes en Champions of Good 2024.
Tributes to Champions of Good
De Champions of Good, gelanceerd in 2018, zijn mensen uit de bureau-, reclame-, ngo- en overheidssector die een impact hebben gehad op sociaal en milieugebied en hebben geholpen de wereld te verbeteren door persoonlijke bijdragen of creatieve campagnes. "Het is geen Award. Er is geen competitie en er is geen winnaar. Het doel van deze Tribute is gewoon om die kampioenen te erkennen, slimme en creatieve programma's in de kijker te zetten, beste praktijken te delen en anderen te inspireren," zei Hervé de Clerck, ACT Responsible Dream Leader, daar eerder al over.
De resultaten:
- AD INDUSTRY: Philip Thomas, chief executive bij Ascential & voorzitter van het Cannes Lions International Festival of Creativity voor zijn baanbrekende leiderschap bij Cannes Lions, waar hij duurzaamheid heeft verdedigd en wereldwijde actie in de creatieve industrie heeft geïnspireerd.
- BRAND: Yvon Chouinard, oprichter van Patagonia, voor het standvastig prioriteit geven aan ecologische duurzaamheid en ethische bedrijfspraktijken die een precedent scheppen voor wereldwijde
verantwoordelijkheid. - NON-PROFIT LEADER: Ibtissame 'Betty' Lachgar, oprichter en coördinator van de MALI Movement voor haar niet aflatende inzet en leiderschap in het bevorderen van vrouwenrechten.
- MOVEMENT MAKER: Natalia Vega, oprichter van NewZeroWorld en lid van de IAA Sustainability Council voor haar visionair leiderschap in klimaatcommunicatie en duurzaamheid.
Tributes to Creativity FOR Good
Sinds 2006 zetten de ACT Tributes opmerkelijke creaties van bureaus in de kijker door middel van een publieke stemming op de tentoonstelling "Great ads for Good" in Cannes. Bezoekers konden online of in Cannes hun stem uitbrengen in vier categorieën: Education, Environment, Human Rights en Solidarity. In tegenstelling tot traditionele prijzen die door een jury, worden deze onderscheidingen toegekend door het grote publiek.
De “Great ads for Good”-tentoonstelling toonde dit jaar een selectie van 103 campagnes, gemaakt door 76 agency's uit 39 landen. Er werden 23.500 stemmen verzameld.
De resultaten:
Education
1/ Statues for Delete Institute by Camisa 10, Brazil
2/ The Other Prostate Check for Prost8 by TBWA\MCR, United Kingdom
3/ Cigarette Butts are Rubbish for Keep Britain Tidy by VCCP, United Kingdom
Environment
1/ There's A Bit of Barbie in You for Colectivo Cabos by Paradais DDB, Ecuador
2/ Destinations without Destiny for We Can Be Heroes by Agencia Vena, Peru
3/ Weather Kids for United Nations Development Programme by Activista, United States
Human Rights
1/ Families for Save the Children Mexico by Grey Mexico, Mexico
2/ Unhappy Motherhood for United Nations Population Fund by McCann Panama
3/ Cutcakes for Terre des Femmes by TBWA\Switzerland, Switzerland
Solidarity
1/ At Second Glance for German Depression Aid Foundation by Grabarz & Partner, Germany
2/ Favorite - Second for The Fight Against Alzheimer's Association (ALMA) by Republica Havas, United States
3/ Impossibilities for Associação Salvador by Dentsu Creative Portugal, Portugal
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]