Adecco en Pivott nemen vliegende start

Crea / News

“Vlieg snel naar je nieuwe job met Adecco!”, komt deze slogan u bekend voor? Dat kan, want uitzendbureau Adecco deed een beroep op Pivott, het full-service digitale bureau uit Vilvoorde, voor een volledig on- en offline communicatieplan, radio- en Spotify-reclames inclusief. De bestemming van deze vliegende start? Betere merkprestaties in een markt die competitiever is dan ooit.

Voor de eerste fase van het plan begon Pivott met een digitale campagne om Adecco’s top-of-mind awareness bij Belgische werkzoekenden te boosten. De SEO, SEA en social-georiënteerde advertenties behaalden alvast veelbelovende resultaten.

Verder bouwend op dit succes sprak de tweede fase de “twijfelaars” aan: zij die wel verandering in hun leven willen, maar daarvoor nog niet actief een andere job zoeken. Het ticket dat deze passagiers aan boord zou halen? Content die voldoende inspireert om een reisje naar de Adecco-website te boeken.

Om die nodige website traffic te creëren, produceerde Pivott samen met partners Spaakgebek en Space een impactvolle radiocampagne die over het hele land te horen was. Naast de traditionele zenders van Vlaanderen en Wallonië werd ook Spotify als primeur voor Adecco ingezet om met korte spots het juiste publiek aan te spreken. Ten slotte maakten kandidaten die via Adecco een job vonden daarbovenop nog eens kans op een volledig vergoede vakantie naar de zon.