Ads & Data en MMD (Media Marketing Delhaize, de retailmediadivisie van Delhaize), slaan de handen in elkaar voor een vernieuwend partnerschap. Samen willen ze merken helpen om hun doelgroepen nog gerichter te bereiken via betrouwbare Belgische mediamerken. De eerste gezamenlijke campagnes worden nog dit jaar gelanceerd.
De aanleiding voor deze samenwerking: de manier waarop merken vandaag adverteren, verandert snel. Door het wegvallen van third-party cookies, kleine stukjes data die vroeger hielpen om online gedrag te volgen, wordt het moeilijker om consumenten op een relevante manier te bereiken. Daarom wordt het gebruik van eigen (first-party) data steeds belangrijker. Zowel Delhaize als Ads & Data beschikken over een schat aan waardevolle informatie: denk aan aankoopgedrag in de winkel of surfgedrag op nieuwswebsites. Door die data slim te combineren, kunnen merken hun boodschap tonen aan mensen voor wie die écht van belang is. Wat betekent dit voor adverteerders? Dankzij deze samenwerking kunnen merken hun campagnes richten op specifieke doelgroepen die Delhaize zelf definieert op basis van aankoopgedrag, zoals mensen die vaak vegetarische of biologische producten kopen, of die een voorkeur hebben voor lokale voeding. De advertenties verschijnen op vertrouwde Belgische websites in de portefeuille van Ads & Data zoals Nieuwsblad.be, Standaard.be, Sporza.be en Dagelijksekost.vrt.be. Met een maandelijks bereik van 4 miljoen Vlamingen bieden deze nieuwsmerken adverteerders een mooi platform om hun boodschap op schaal te verspreiden, zonder in te boeten op relevantie.
De koppeling van data gebeurt via de clean room-technologie van InfoSum, een internationale expert in privacy-veilige datakoppeling. Binnen deze veilige digitale omgeving worden gegevens van Delhaize en Ads & Data tijdelijk aan elkaar gekoppeld, zonder dat er persoonlijke informatie wordt uitgewisseld. Alles gebeurt volledig in lijn met de privacywetgeving (GDPR). “Dankzij deze samenwerking met een toonaangevende Belgische publisher voeden onze first-party data uiterst gerichte en op grote schaal activeerbare off-site campagnes. Wij blijven retailmedia opener, meer verbonden en efficiënter maken”, zegt Olivier Degrez, Director MMD.
“Met deze samenwerking zetten we een belangrijke stap richting een geïntegreerde retailmedia-aanpak in België”, zegt Jochem Vermeiren, Initiative Lead User Data bij Ads & Data. “We geloven sterk in de kracht van datagedreven communicatie via onze lokale mediamerken en kijken ernaar uit om samen met Delhaize en haar partners innovatieve campagnes te realiseren.”

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]







