Adux
 gunt zichzelf nieuwe start

Communication / Innovation / News / Retail

Sinds mei gaat HiMedia door het leven als Adux, een naamsverandering die gepaard ging met de stijgende activiteiten van de groep. Adux draaide een bladzijde om en liet de regiejaren achter zich. Vandaag geven busines polen Quantum (native advertising), Adpulse (brand content) en Admoove (generatie van verkoopstraffic) een nieuwe adem aan de groep.

« We zien dat onze omzetten opnieuw beginnen te groeien. Zo kennen we nu groei in het derde trimester, iets wat we al twee jaar niet gekend hebben. We moesten ons dus heruitvinden en aanvaarden dat de markt de klassieke reclameformaten minder verkiest, » legt Cyril Zimmermann uit, oprichter en ceo van Adux. « Vandaag zijn we de weddenschap aangegaan om minder maar betere reclame te maken ! We denken dat uitgevers zullen moeten terugkeren naar een model waarbij content betalend zal zijn. Dat zal de druk op reclame verlichten en zal iedereen toelaten om zijn plaats te vinden. En de gebruiker zal de winnaar zijn. » Dat is een evenwicht dat deel uitmaakt van de nieuwe en logische media-economie, want klassieke reclame is een model dat aan relevantie verloren heeft bij bij sommige media.

Cyril ZimmermannGeolocalisatie is een sleutelelement in de strategie van Adux. Het bedrijf experimenteert er dagelijks mee voor tal van klanten. « Een andere manier om minder reclame te maken is om in bepaalde gevallen enkel op gebruikers te mikken. Dat is wat wij doen met Admoove en geogelocaliseerde reclame. Het heeft geen zin om een persoon als doelwit te beschouwen die het product slechts van 11u ’s ochtends tot 15u ziet, terwijl het de bedoeling is om het product ’s avonds te verkopen. Het idee is nu om ons te richten op het juiste moment van de dag. » Een voorbeeldje op grote Franse schaal: « We hebben de gegevens van supermarkt Super U gelocaliseerd over heel Frankrijk. Wanneer we voor hen een reclame op smartphone verspreiden, kunnen we tonen hoeveel mensen we bereikt hebben, het aantal kliks, waar ze zich juist bevonden ten opzichte van hun winkels in Marseille, Beauvais of Parijs XV en zelfs of ze in de winkel geweest zijn! »

achats smartphone