AKQA Brussels en Floya presenteren 'Hop, door BX!'

4schools / Crea / News

AKQA Brussels en Floya presenteren hun eerste communicatiecampagne. Floya, de applicatie ontwikkeld door de MIVB, brengt alle vervoersoplossingen in Brussel samen op één intuïtief platform. Metro, tram en bus kunnen gemakkelijk gecombineerd worden met deelfietsen en -scooters, zelfbedieningswagens en taxi's, waardoor Brusselaars en bezoekers een vlotte en volledige mobiliteitservaring krijgen.

De campagne, die officieel van start gaat op 9 september 2025, heeft vooral tot doel om meer bekendheid te geven aan de toepassing, die nog relatief nieuw is op de Brusselse markt. Het creatieve concept 'Hop, door BX!' illustreert de eenvoud waarmee Floya je toelaat over te schakelen van het ene vervoersmiddel naar het andere om moeiteloos je bestemming te bereiken.

De aanpak, ontworpen door AKQA Brussels, is gebaseerd op een combinatie van offline en online zichtbaarheid om een breed publiek te bereiken. In de straten van Brussel zullen posters met opvallende visuals een blijvende indruk maken, terwijl radiospots en video's op YouTube de memorabiliteit van de slogan zullen versterken. Op sociale netwerken, met name TikTok, zal de campagne de nadruk leggen op de flexibiliteit en eenvoud die Floya biedt om zich te verplaatsen in de stad.

Met deze campagne zetten AKQA Brussels en Floya een mijlpaal in de promotie van duurzame, intelligente en toegankelijke mobiliteit en bevestigen ze hun ambitie om van Floya de maatstaf te maken voor verplaatsingen in de hoofdstad.

CREDITS
​Credits client: Rozina Mehdi, Melisa De Wilde, Barbara Foucart, Tamara De Bruecker
​Agency: AKQA Brussels
​ECD: Peter Ampe
​CD: John Benois, Kenn Van Lijsebeth
​Creative team: Yana Gestels, Lilith Kempynck
​Copywriter NL: Jan Schoofs
​Copywriter FR: Antoine Wellens
​CCO: Catherine De Block
​Account team: Lies Bernaer, Eléonore Calicis
​Strategic Planner: Tom Ernst
​Digital Strategy Director: Wies Dickens
​Growth Strategist: Sarah-Lisa Mero
​Design director: Jan Sidgwick
​Designers: Jan Sidgwick, Vincent Deboeck, Simone Curzi
​Desktop Publisher: Franco Scaramuzza
​Head of Production: Olivia Naudts
​Producer: Bram Busschots
​Jr Producer: Manon Laenen
​Audio Expert: Myriam Maes
​Sound Engineer: Mathieu Savenay, Eli Sundermann
​Social creatives: Charline Laurent, Louis Bonus, Fran Gillis, Laureen Delbauche
​Production company: ILA Studio
​Executive producer: Sarah Theys
​Photographer: Oriane Verstraeten
​Light assistant: Louis-Philippe Beauduin
​Digi assistant: Nicolas Kengen
​Setdresser: Karina Soors (Studio woot woot)
​H&MUA: Kim Theylaert
​Stylist: Vincent van laeken / Zinno Dekker
​Styling assistant: Anano Gogeshvili
​Retoucheur socials: Eclipse retouche
​Retoucheur KV’s: Eclipse retouche / Ruud van Doorn
​Media agency: PHD Media ​
​Charlotte Bücken & François Vercruysse