AKQA grote winnaar op IAB MIXX Awards

Awards / News

Met maar liefst 16 awards én de (logische) bekroning van Digital Media Agency of the Year is AKQA dé grote slokop op de IAB MIXX Awards dit jaar. In totaal reikten de jury’s maar liefst 50 awards uit in 20 categorieën. En dat verbaast niet, want de IAB MIXX Awards klopten dit jaar met 177 cases af op een recordaantal inzendingen.

In totaal werden er 17 Gold, 18 Silver en 15 Bronze Awards uitgereikt tijdens de Award Show in Tour & Taxis in Brussel. Maar rond slokop AQKA kan niemand heen. Het digitale agency gaat aan de haal met 10 Gold Awards, 4 Silver Awards en 2 Bronze Awards. De Gold Awards behaalde AKQA onder andere in de categorieën Brand Advertising Campaign (ft. ConstructivDe bouw kijkt verder), Branded Content (ft. VeoliaPulse of Nature) en Influencer Marketing (ft. ProximusTMF comeback). Vooral de samenwerking met Veolia bleek een groot succes. Die leverde AKQA tevens Gold Awards op in de categorieën Sustainability Campaign, Effective Use of Data / Dashboarding en Digital OOH Advertising.

Ook de samenwerking met Proximus bleek voor AKQA extreem succesvol. Die zorgde namelijk voor 4 Silver Awards in de categorieën Brand Advertising Campaign en Branded Content, met Console Swap, en in de categorieën Social Media en Video Advertising, met Techlab. De 2 Bronze Awards haalde AKQA binnen in de categorieën Ecommerce (ft. AperolSpritz Fanshop) en Branded Content (ft. ProximusTechlab). Als kers op de taart werd AKQA ook gekroond tot Digital Agency of the Year.

Ere wie ere toekomt, want ook verschillende andere bureaus gingen vanavond met meerdere awards naar huis. Zo zijn AdSomeNoise en Space allebei goed voor 3 awards. AdSomeNoise behaalde 1 Gold Award in de categorie Product Innovation met de campagne Flip the Wave: Push the Boundaries of Innovation with Samsung voor Samsung Belgium. Het bureau schrijft ook 2 Silver Awards op zijn naam in de categorieën Digital OOH Advertising (ft. Samsung Belgium Flip the Wave: Samsung’s Olympic Triumph) en Virtual and augmented Reality / New Technos (ft. M LeuvenTriviale Vraegen). Ook Space mag 1 Gold Award aan zijn erelijst toevoegen, en dat in de categorie Native Advertising (ft. Spa / Spadel - SPA Fruit#SlashTheFruits). Daarnaast behaalde het bureau 2 Bronze Awards in de categorieën Influencer Marketing (ft. Samsung Out of Phone) en Search Advertising (ft. SamsungSamsung SEA Unpacked).

Mediabrands, Wavemaker, UM – IPG Mediabrands, EssenceMediacom en Semetis zijn stuk voor stuk goed voor 2 MIXX Awards.

Ontdek een overzicht van alle winnaars van de IAB MIXX Awards op de website.