Met maar liefst 16 awards én de (logische) bekroning van Digital Media Agency of the Year is AKQA dé grote slokop op de IAB MIXX Awards dit jaar. In totaal reikten de jury’s maar liefst 50 awards uit in 20 categorieën. En dat verbaast niet, want de IAB MIXX Awards klopten dit jaar met 177 cases af op een recordaantal inzendingen.
In totaal werden er 17 Gold, 18 Silver en 15 Bronze Awards uitgereikt tijdens de Award Show in Tour & Taxis in Brussel. Maar rond slokop AQKA kan niemand heen. Het digitale agency gaat aan de haal met 10 Gold Awards, 4 Silver Awards en 2 Bronze Awards. De Gold Awards behaalde AKQA onder andere in de categorieën Brand Advertising Campaign (ft. Constructiv – De bouw kijkt verder), Branded Content (ft. Veolia – Pulse of Nature) en Influencer Marketing (ft. Proximus – TMF comeback). Vooral de samenwerking met Veolia bleek een groot succes. Die leverde AKQA tevens Gold Awards op in de categorieën Sustainability Campaign, Effective Use of Data / Dashboarding en Digital OOH Advertising.
Ook de samenwerking met Proximus bleek voor AKQA extreem succesvol. Die zorgde namelijk voor 4 Silver Awards in de categorieën Brand Advertising Campaign en Branded Content, met Console Swap, en in de categorieën Social Media en Video Advertising, met Techlab. De 2 Bronze Awards haalde AKQA binnen in de categorieën Ecommerce (ft. Aperol – Spritz Fanshop) en Branded Content (ft. Proximus – Techlab). Als kers op de taart werd AKQA ook gekroond tot Digital Agency of the Year.
Ere wie ere toekomt, want ook verschillende andere bureaus gingen vanavond met meerdere awards naar huis. Zo zijn AdSomeNoise en Space allebei goed voor 3 awards. AdSomeNoise behaalde 1 Gold Award in de categorie Product Innovation met de campagne Flip the Wave: Push the Boundaries of Innovation with Samsung voor Samsung Belgium. Het bureau schrijft ook 2 Silver Awards op zijn naam in de categorieën Digital OOH Advertising (ft. Samsung Belgium – Flip the Wave: Samsung’s Olympic Triumph) en Virtual and augmented Reality / New Technos (ft. M Leuven – Triviale Vraegen). Ook Space mag 1 Gold Award aan zijn erelijst toevoegen, en dat in de categorie Native Advertising (ft. Spa / Spadel - SPA Fruit – #SlashTheFruits). Daarnaast behaalde het bureau 2 Bronze Awards in de categorieën Influencer Marketing (ft. Samsung – Out of Phone) en Search Advertising (ft. Samsung – Samsung SEA Unpacked).
Mediabrands, Wavemaker, UM – IPG Mediabrands, EssenceMediacom en Semetis zijn stuk voor stuk goed voor 2 MIXX Awards.
Ontdek een overzicht van alle winnaars van de IAB MIXX Awards op de website.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]