ALDI en Serviceplan trappen het jaar af met slimme voornemens 

Crea / News

“ALDI wenst je een betaalbaar 2023, en daarvoor kan je bij ALDI terecht.” Met deze nieuwjaarswens wil ALDI zijn klanten alvast een hart onder de riem steken voor de budgettaire uitdagingen die het nieuwe jaar met zich kunnen meebrengen. 

Alles wijst erop dat de stijgende energiekosten en inflatie zich ook in het nieuwe jaar zullen laten voelen. Veel gezinnen nemen zich ongetwijfeld voor om in 2023 verantwoord met hun budget om te gaan en extra spaarzaam te zijn. Discounter ALDI werpt zich op als de supermarkt die iedereen bijstaat om het huishoudbudget onder controle te houden met zijn kwaliteitsvolle huismerken aan betaalbare prijzen. Om die boodschap breed te communiceren ontwikkelde Serviceplan een campagne voor TV, instore en online kanalen. Visueel en inhoudelijk is de campagne een verlengde van de veelgesmaakte herfstcampagne van 2022, waarvoor productiehuis CZAR het videomateriaal produceerde. 

Aansluitend bij deze budgetcampagne verzorgde Serviceplan ook de communicatie rond de grote win-actie die ALDI in januari lanceert. Daarmee vallen heel wat mooie prijzen te winnen, met één jaar gratis winkelen bij ALDI voorop. Deze campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Serviceplan, Publicis, BOA en Pivott.  

Credits 

Client: ALDI 

Contacts: MARCOM Team ALDI

Agency: Serviceplan 

Account Director: Kathleen Driscart 

Account team: Alice Simon, Emerson De Oliveira

Strategy: Steffen Vander Mynsbrugge 

Worldwide ECD: Jason Romeyko 

Creative Director: Tony NaudtsDucène 

Creatives (Copy/AD): Thierry Wiebking, Han van den Hoof, Manuel Sarraf

Studio: Denis Roumegoux, Bernard Durant, Sylvain Kasprzyk

Motion design: Dorian Colin, Bert Landeloos

Post Production: Czar

Post Producer: Jef Neefs

Music & Soundeffects: Sonhouse

Digital Agency: Plan.Net 

Digital PM: Amandine De Vlieghere

Webmasters: Steven Wauters, Sami El Nakadi, Benoît Duchesne, Bilal Bounour, Philippe Herman

Digital Media Agency: Mediaplus - Bernard Lantonnois

Social Media Agency: Pivott – An Bontemps  

Media Agency: Publicis – Maarten Keyen, Samy Belakbir