“ALDI wenst je een betaalbaar 2023, en daarvoor kan je bij ALDI terecht.” Met deze nieuwjaarswens wil ALDI zijn klanten alvast een hart onder de riem steken voor de budgettaire uitdagingen die het nieuwe jaar met zich kunnen meebrengen.
Alles wijst erop dat de stijgende energiekosten en inflatie zich ook in het nieuwe jaar zullen laten voelen. Veel gezinnen nemen zich ongetwijfeld voor om in 2023 verantwoord met hun budget om te gaan en extra spaarzaam te zijn. Discounter ALDI werpt zich op als de supermarkt die iedereen bijstaat om het huishoudbudget onder controle te houden met zijn kwaliteitsvolle huismerken aan betaalbare prijzen. Om die boodschap breed te communiceren ontwikkelde Serviceplan een campagne voor TV, instore en online kanalen. Visueel en inhoudelijk is de campagne een verlengde van de veelgesmaakte herfstcampagne van 2022, waarvoor productiehuis CZAR het videomateriaal produceerde.
Aansluitend bij deze budgetcampagne verzorgde Serviceplan ook de communicatie rond de grote win-actie die ALDI in januari lanceert. Daarmee vallen heel wat mooie prijzen te winnen, met één jaar gratis winkelen bij ALDI voorop. Deze campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Serviceplan, Publicis, BOA en Pivott.
Credits
Client: ALDI
Contacts: MARCOM Team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Alice Simon, Emerson De Oliveira
Strategy: Steffen Vander Mynsbrugge
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Tony NaudtsDucène
Creatives (Copy/AD): Thierry Wiebking, Han van den Hoof, Manuel Sarraf
Studio: Denis Roumegoux, Bernard Durant, Sylvain Kasprzyk
Motion design: Dorian Colin, Bert Landeloos
Post Production: Czar
Post Producer: Jef Neefs
Music & Soundeffects: Sonhouse
Digital Agency: Plan.Net
Digital PM: Amandine De Vlieghere
Webmasters: Steven Wauters, Sami El Nakadi, Benoît Duchesne, Bilal Bounour, Philippe Herman
Digital Media Agency: Mediaplus - Bernard Lantonnois
Social Media Agency: Pivott – An Bontemps
Media Agency: Publicis – Maarten Keyen, Samy Belakbir
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]