Alle winnaars van de gouden, zilveren en bronzen AMMA (Annual Master in Media Awards) werden bekendgemaakt tijdens de AMMA Ceremony op 6 juni in het Auditorium 2000 in Brussels Expo.
« Deze 19e editie van de AMMA Awards 2024 werd opnieuw gekenmerkt door een record: 185 inzendingen in 14 categorieën werden voorgelegd aan de scherpzinnigheid van de 147 juryleden van de vakjury en de eindjury, wat resulteerde in een ranglijst die een ereplaats gaf aan vrijwel elk segment in de sector. De cases op de shortlist en alle uiteindelijke AMMA-winnaars leveren opnieuw een mooi bewijs van de dynamiek van de markt, zijn creativiteit en zijn vermogen tot innovatie, » zegt José Fernandez, AMMA-juryvoorzitter en chief customer experience, marketing & digital officer van D’Ieteren.
AND THE AMMA 2024 WINNERS ARE...
MEDIA AGENCY OF THE YEAR
Winner: Mindshare
Nominees: Havas Media, Wavemaker
MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR LEADERS
Gold: Clear Channel
Silver: Ads & Data
Bronze: JCDecaux
MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR CHALLENGERS
Gold: Trustmedia
Silver: Roularta Advertising
Bronze: Pop-Media
MEDIA ADVERTISER OF THE YEAR
Winner: Gaetano Palermo, Engie
Nominees: Naomi Osorio- Galan, The Coca Cola Company - Luc Latour, Axa
INNOVATION & DEVELOPMENT OF THE YEAR
Gold: GroupM ; Incrementality Experiment
Silver: DPG Media ; DPG Trusted Web ; Connecting Brands with Consumers
Bronze: Proximus ; Proximus Fiber – Hyper Run in Fortnite
MEDIA RESEARCH OF THE YEAR
Gold: GroupM ; Recession Monitor
Silver: RMB / Var ; North-South Credibility Survey
Bronze: Rossel Advertising ; Poll Sud
BEST USE OF 1 MEDIUM
Gold: Clear Channel ; Platform for Art
Silver: Havas Media ; Douwe Egberts – Get the Conversation going
Bronze: DVLR DDB ; Live/s Live ; In het krijt bij Gazet van Antwerpen
BEST MEDIA STRATEGY
Gold: EssenceMediacom / SILK ; Proximus – I got the Fiber
Silver: Publicis Groupe ; Panos - Thriving against the Odds
Bronze: Initiative ; LEGO - Dreamzzz – An Introduction we dreamt of
BEST USE OF DATA
Gold: Wavemaker ; Telenet - From Database to Data-Based
Silver: Space ; Engie - Enabling Client Data to improve low-waste Media Planning
Bronze: Ads & Data & Dentsu ; Cristal - Double Reach thanks to data-optimised Targeting
BEST USE OF PERFORMANCE MARKETING
Gold: Havas Media ; Carrefour – 41 million Reasons for an Award
Silver: Space ; Samsung - SEA unpacked
Bronze: D'Ieteren Automotive / Stitchd ; Accurate Tracking in a cookieless World
BEST CREATIVE MEDIA USE
Gold: Hotel Hungaria ; Vlaamse Overheid - We zien U
Silver: EssenceMediacom ; CM - On Only Fans … really
Bronze: Semetis ; From pre-party Buzz to Salesboom
BEST LONG-TERM MEDIA STRATEGY
Gold: Wavemaker ; Axa - Know you can
Silver: Space ; D’Ieteren - VW charges ahead
Bronze: Space ; Engie ; In Connection with the Consumers
BEST USE OF NATIVE & CONTENT
Gold: SLICE / RMB ; Keytrade Bank - Conseils à 2 balles
Silver: Mindshare ; Bol - Magisch Sinterklaasfeest
Bronze: EssenceMediacom ; Adidas - Club Originals
MEDIA BRAND OF THE YEAR
Gold: #LikeMe - Var/VRT
Silver: De Warmste Week - Var/VRT
Bronze: Sabato - Mediafin | Trustmedia
MEDIA SUSTAINABILITY AWARD
Gold: RMB ;
Silver: Roularta Media Group ;
Bronze: Mediafin | Trustmedia ;
SPECIAL AWARDS OF THE JURY:
ADVERTISING BRAND OF THE YEAR
Proximus
MEDIA PERSONALITY OF THE YEAR
CIM Team
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]