AMMA 2024 kiest zijn winnaars

Awards / News

Alle winnaars van de gouden, zilveren en bronzen AMMA (Annual Master in Media Awards) werden bekendgemaakt tijdens de AMMA Ceremony op 6 juni in het Auditorium 2000 in Brussels Expo.

« Deze 19e editie van de AMMA Awards 2024 werd opnieuw gekenmerkt door een record: 185 inzendingen in 14 categorieën werden voorgelegd aan de scherpzinnigheid van de 147 juryleden van de vakjury en de eindjury, wat resulteerde in een ranglijst die een ereplaats gaf aan vrijwel elk segment in de sector. De cases op de shortlist en alle uiteindelijke AMMA-winnaars leveren opnieuw een mooi bewijs van de dynamiek van de markt, zijn creativiteit en zijn vermogen tot innovatie, » zegt José Fernandez, AMMA-juryvoorzitter en chief customer experience, marketing & digital officer van D’Ieteren.

AND THE AMMA 2024 WINNERS ARE...

MEDIA AGENCY OF THE YEAR

Winner: Mindshare

Nominees: Havas Media, Wavemaker

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR LEADERS

Gold: Clear Channel

Silver: Ads & Data

Bronze: JCDecaux

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR CHALLENGERS

Gold: Trustmedia

Silver: Roularta Advertising

Bronze: Pop-Media

MEDIA ADVERTISER OF THE YEAR

Winner: Gaetano Palermo, Engie

Nominees: Naomi Osorio- Galan, The Coca Cola Company - Luc Latour, Axa

INNOVATION & DEVELOPMENT OF THE YEAR

Gold: GroupM ; Incrementality Experiment

Silver: DPG Media ; DPG Trusted Web ; Connecting Brands with Consumers

Bronze: Proximus ;  Proximus Fiber – Hyper Run in Fortnite

MEDIA RESEARCH OF THE YEAR

Gold: GroupM ; Recession Monitor

Silver: RMB / Var ; North-South Credibility Survey

Bronze: Rossel Advertising ; Poll Sud

BEST USE OF 1 MEDIUM

Gold: Clear Channel ; Platform for Art

Silver: Havas Media ; Douwe Egberts – Get the Conversation going

Bronze: DVLR DDB ; Live/s Live ; In het krijt bij Gazet van Antwerpen

BEST MEDIA STRATEGY

Gold: EssenceMediacom / SILK ; Proximus – I got the Fiber 

Silver: Publicis Groupe ; Panos - Thriving against the Odds

Bronze: Initiative ; LEGO - Dreamzzz – An Introduction we dreamt of

BEST USE OF DATA

Gold: Wavemaker ; Telenet - From Database to Data-Based

Silver: Space ; Engie - Enabling Client Data to improve low-waste Media Planning

Bronze: Ads & Data & Dentsu ; Cristal - Double Reach thanks to data-optimised Targeting

BEST USE OF PERFORMANCE MARKETING

Gold: Havas Media ; Carrefour – 41 million Reasons  for an Award

Silver: Space ; Samsung - SEA unpacked

Bronze: D'Ieteren Automotive / Stitchd ; Accurate Tracking in a cookieless World

BEST CREATIVE MEDIA USE

Gold: Hotel Hungaria ; Vlaamse Overheid - We zien U

Silver: EssenceMediacom ; CM - On Only Fans … really

Bronze: Semetis ; From pre-party Buzz to Salesboom

BEST LONG-TERM MEDIA STRATEGY

Gold: Wavemaker ; Axa  - Know you can

Silver: Space ; D’Ieteren - VW charges ahead

Bronze: Space ; Engie ; In Connection with the Consumers

BEST USE OF NATIVE & CONTENT

Gold: SLICE / RMB ; Keytrade Bank - Conseils à 2 balles

Silver: Mindshare ; Bol - Magisch Sinterklaasfeest

Bronze: EssenceMediacom ; Adidas - Club Originals

MEDIA BRAND OF THE YEAR

Gold: #LikeMe - Var/VRT

Silver: De Warmste Week - Var/VRT

Bronze: Sabato - Mediafin | Trustmedia

MEDIA SUSTAINABILITY AWARD

Gold: RMB ;

Silver: Roularta Media Group ;

Bronze: Mediafin | Trustmedia ;

 

SPECIAL AWARDS OF THE JURY:

ADVERTISING BRAND OF THE YEAR

Proximus

MEDIA PERSONALITY OF THE YEAR

CIM Team