Apaq-W en AIR gaan het niet ver zoeken

Crea / News

Tegenwoordig wil 87% van de Franstaligen meer kopen via de korte keten. Maar wat houdt de korte keten precies in? Velen denken dat het ingewikkeld, duur of moeilijk toegankelijk is. In werkelijkheid betekent het gewoon dat je producten rechtstreeks koopt bij lokale producenten of bij winkels die onze boerderijen en ambachtslieden steunen. Geen franjes, geen tussenpersonen, gewoon goed, vers, lokaal eten. Simpel, toch?

Met de app jecuisinelocal.be wordt het nog eenvoudiger. Dankzij meer dan 1.165 producenten kun je nu lokale producten dicht bij huis vinden. Met één klik wordt de korte keten voor iedereen toegankelijk. Het is meer dan een gebaar voor de economie of het milieu; het is een echte levensstijl.

De nieuwe Apaq-W-campagne van de hand van Air« Faut pas chercher loin pour bien manger », benadrukt de voordelen van lokaal voedsel. Door Google Street View-codes te hergebruiken, laat de campagne zien dat lokaal consumeren slechts één klik verwijderd is. Via een tv-spot, een radiospot en posters die de voordelen van de korte keten onder de aandacht brengen, worden vooroordelen over lokaal eten bestreden. Het hele jaar door worden nieuwe visuals onthuld, waarin seizoensgebonden producten in de spotlight staan.

Credits:

Client: APAQ-W - Philippe Soetens, Benjamin Gruslin, Jean-Christophe Horemans, Joëlle Vandersteen

Client Manager: Eva Closset, Julie Demoulin

Strategic Director: Michelle Defooz

Creative Agency: Air ​

Creative Director: Creative Council

Creatives: Arnaud Bailly, Bruno Giunta, Marie Paris, Julian Lesceux, Edouard Coune

Graphic Design: Killian Vogel, Boris Delire

Producer: Bérengère Lurquin, Fiona Chevalier

Production: Les Mecs

Studio son: Bleu Nuit