Een nieuw model verkopen dat nog niet in de showroom staat. Een onmogelijke taak? Niet voor de BMW Group. De voorbije maanden werden wereldwijd meer dan 2600 wagens verkocht, nog vòòr de lancering van het model. Belangrijke factor in dat succes: Be The First, de pre-reservatietool die communicatiebureau Arpeggio voor BMW Group AG ontwikkelde.
Tijdens een exclusief pre-launch evenement van de BMW Brand Store in Brussel werd de BMW i8 Roadster gelanceerd. Om die lancering te ondersteunen, bouwde Arpeggio de eerste versie van BMW Be The First. Tijdens het evenement konden genodigden via deze tool de wagen ter plaatse pre-reserveren. Een revolutionair project dat op een week tijd meer dan 50 pre-reservaties opleverde. Daarmee werd het jaarquotum van BMW Belux ruimschoots overtroffen. Na dit succes werd BMW Be The First verder uitgebreid. Klanten kunnen nu hun pre-reservatie direct bevestigen via een kredietkaart. De laagdrempelige en performante betalingsmodule herleidt de drop-off ratio tot een minimum. Prospects informeren over een nieuw model kan ook rechtstreeks via de tool. Vanuit de back-office kunnen de nationale verkoopszetels én alle dealers geïnteresseerden warm maken om tot een pre-reservatie over te gaan.
Intussen wordt BMW Be The First tot ver buiten onze landsgrenzen ingezet tijdens lanceringsevents. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid, performantie en personalisatiemogelijkheden wordt de tool momenteel in een tiental landen gebruikt, waaronder Italië, Japan, Australië, Noorwegen, Frankrijk en Nieuw-Zeeland.
Credits:
Account Manager: Ben Deglinne
Art Director / Web Designer: Nicolas Tumerelle
Web Developer: Merlin Vandenhulle
Web Developer: Arno Van de Vijver
Managing Director: Maxime Paquet
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]