Artcore Society geeft Katoen Natie digitale slagkracht

Katoen Natie artcore 5

Crea / News

Katoen Natie artcore 7Katoen Natie is een globale reus met de spirit van een Vlaamse kmo. De multinational van ondernemer Fernand Huts is een van de grootste spelers ter wereld op het vlak van logistiek en engineering. Met meer dan 100 vestigingen wereldwijd en talloze businessunits vormde de digitale transformatie een grote uitdaging voor Katoen Natie. Artcore Society nam de handschoen op en klaarde de klus.

Katoen Natie en Artcore staken de koppen bij elkaar en ontwikkelden een straffe strategie om de online branding van het bedrijf vorm te geven. Zowel voor de groep in zijn geheel als voor de verschillende businessunits. Maarten Serneels, manager van Artcore Society: “We zonderden ons een hele dag af met de klant voor een verhelderende brainstormsessie. Tijdens een project discovery workshop kregen wij inzicht in het dagelijkse reilen en zeilen van de groep. Zo koppelden we hun expertise, ideeën en toekomstplannen aan onze kennis van ‘all things digital’. Resultaat: een roadmap die de krijtlijnen uitzet voor een toekomstgerichte digitale strategie.”Katoen Natie artcore 5

 

Artcore stond in voor de volledige realisatie van de nieuwe website. Van concept, wireframes en ontwerp, tot ontwikkeling en uitvoering – inclusief het regisseren en opnemen van alle videobeelden die worden gebruikt op de site en de beursstanden van Katoen Natie. Laura De Pooter, marketingocördinator bij Katoen Natie: We wisten dat verdere stappen naar een online identiteit nodig waren. Om ons hierin te ondersteunen zochten we een partij die een sterke en veelzijdige kennis heeft van “digital” en die reeds grote projecten tot een succesvol einde had gebracht. Daarin vonden we Artcore Society. De eerste fase, een website die de Katoen Natie groep perfect vertegenwoordigt, is ondertussen succesvol gelanceerd. De open en snelle communicatie, het enthousiasme en expertise van het hele Artcore-team hebben gezorgd voor een aangename en vlotte samenwerking. Samen met Artcore werken we al aan de volgende fases van onze digitale identiteit, en we zijn ervan overtuigd dat ook dit een succesverhaal wordt.