Met ASKIP lanceert Le Soir een nieuwe redactionele ruimte, speciaal ontworpen voor jongvolwassenen: lezers tussen 18 en 30 jaar die op zoek zijn naar betrouwbare informatie, heldere maar veeleisende content, en concrete referentiepunten. Een publiek dat de krant goed kent — inmiddels lezen meer dan 134.000 jongeren maandelijks Le Soir.
Het project werd ontwikkeld door de redactie van Le Soir samen met het Create-team van Rossel Advertising, met als doel in te spelen op de verwachtingen van deze generatie, zonder in te boeten aan journalistieke kwaliteit. Maar ASKIP richt zich niet alleen op lezers: het wil ook een toegangspoort zijn voor merken die op een andere manier met deze doelgroep willen communiceren.
Twee formats op maat van hun gewoontes
ASKIP biedt momenteel twee vormen van advertentiepartnerschappen aan:
-
INSPIRATION: een mix van native content binnen de rubriek, gecombineerd met een gerichte displaycampagne op de doelgroep 18–30 jaar.
-
PARTNERSHIP: uitgebreide zichtbaarheid in alle redactionele formats van ASKIP — video’s, podcasts, mailings — met een versterkte integratie binnen het Le Soir-ecosysteem. Als extra troef is sectorspecifieke exclusiviteit mogelijk.
Een strategie die Le Soir doelgericht en doordacht inzet op het kruispunt van redactioneel engagement en relevante reclame, om zo een generatie te bereiken die niet meer tevreden is met loze beloften.