Wie afgelopen zondag naar Audi.be surfte merkte daar allicht iets ongebruikelijks op. Voor één keer was er op de homepage van Audi België geen énkele wagen te bespeuren. Die opmerkelijke stunt kaderde in de autoloze zondag. "Als voorvechter van duurzame mobiliteit steunde het merk met de vier ringen de actie voor het verlagen van de CO₂-uitstoot met plezier," zo luidt de boodschap.
Audi wil natuurlijk niet de auto bannen. Het gaat om verstandig gebruik ervan. Zo ambieert Audi een CO2-neutrale mobiliteit en wil het merk tegen 2025 meer dan 30 elektrische modellen te lanceren – goed voor een marktaandeel van 40%. Maar er is meer. Audi wil niet gewoon elektrische wagens ontwikkelen, z’n wagens moeten over de hele lijn CO2-neutraal zijn – van productie tot dagelijks gebruik. Bovendien heeft Audi een duidelijke missie om volledig CO2-neutraal te zijn tegen 2050. In de fabriek in Brussel, heimat van de Audi e-tron, verloopt de productie nu trouwens al volledig CO2-neutraal.
En ook met recyclage is het merk volop bezig. Denk: zetelbekleding uit gerecycleerde pet-flessen, een gesloten circuit voor accu’s en aluminium, … Kortom, de boodschap is duidelijk: het is niet omdat u een wagen hééft, dat u er niet duurzaam mee hoort om te springen. Laat hem voor korte ritten dus gerust staan, en spring op uw fiets of elektrische step (de Audi e-tron scooter komt er overigens binnenkort aan). En maak van autoloze zondag gerust gebruik om uw wagen eens een goede wasbeurt te geven.
Credits
Client: Audi
Contacts: Stef Sleurs
Agency: Prophets
Strategy: Bram Cappaert
CD: Sam De Win
Creatives: Adnan Chehima
Account: Nathalie Vergught
Technical Director: Kris Van Hauwermeiren
Production: Mike Veeckmans
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]