Audika en Choco horen samen

Crea / News

Zorgen voor een goede gezondheid – fysiek én mentaal – aan een betaalbare prijs, met een sterke Scandinavische kwaliteit en zonder tralala of blablabla. Da’s Audika. Choco zorgde voor de branding op de Belgische markt en start komende herfst met de eerste campagnes.

Van DNA-screening tot nieuwe branding

Hoe sterker het fundament van een merk is, hoe consequenter het kan communiceren naar de consument. Dat is voor Choco de sleutel voor succesvolle communicatie. En ook voor Audika. Het Deense oormerk klopte na een competitie aan in Antwerpen om het merk op de Belgische markt te positioneren. Een stevige DNA- en positioneringsoefening werden vertaald in een splinternieuw merkpaspoort, die de basis vormt voor alle communicatie.

Samenhoren met de voeten op de grond

De nieuwe baseline ‘wij horen samen’ toont de authentieke passie van het merk om mensen via de oplossingen die ze aanbieden uit het isolement te houden. “Audika wilde dat verhaal ook echt waarmaken. Daarom ontwikkelden we samen 5 concrete engagementen die het merk waarmaakt tegenover elk van haar klanten,” vertelt Veerle Miller. Rond deze vijf engagementen ontwikkelde Choco een reeks online video’s waarmee nu een aantal specifieke interesse-doelgroepen van het merk worden aangesproken.

Branding vanbinnen en vanbuiten

Naast een aangepaste branding-guide, die de waarden van het merk optimaal vertaalt in de haar stijl, zorgde Choco naar goede gewoonte ook voor de interne communicatie die elke medewerker helpt om zich het verhaal van Audika eigen te maken. Wat je aan de buitenkant vertelt, is immers alleen maar geloofwaardig als je het binnenin ook waarmaakt.

There’s more to come...

En Choco heeft nog meer mooie plannen voor dit mooie merk. Het komende jaar worden een pak nieuwe communicatie-initiatieven gepland die het merk hoor- en zichtbaar maakt voor haar doelgroep.