BAM Student Congress mikt op 1700 studenten

Marketing / News

Nog tot 5 maart hebben de Belgische marketing- en communicatiehogescholen om hun studenten in te schrijven voor het BAM Student Congress. Dat vindt plaats van 10 tot 15 maart en zal voor de tweede keer op rij volledig digitaal zijn (het congres in 2020 vond plaats de dag voor de eerste lockdown inging). Centraal staan de vier thema’s waarrond BAM werkt: Sustainability, Inclusion & Diversity, Technology en Privacy & Ethics. De vakvereniging mikt met deze 34ste editie op 1700 deelnemers.

“De vier thema’s die BAM verder wil ontwikkelen staan centraal bij deze editie,” zegt event manager Nathalie Prieto. “De deelnemers zullen kunnen kiezen uit vier tracks: Sustainability, Inclusion & Diversity, Technology en Privacy & Ethics. Die worden telkens ingeleid door de BAM-captain van dit thema, die in gesprek gaat met studenten. De tracks bieden daarnaast nog telkens een viertal sessies, gegeven door experts in dat domein: adverteerders, mensen uit onderzoeksbureaus en consultants. Daarbij ook de meest succesvolle sessies van vorig jaar: het voordeel van een digitaal congres. Ondermeer Charlote Matthys (Nona Drinks), Thierry Geerts (CEO Google), Thomas Lejeune Debarre (CMO Decathlon),... zullen te zien zijn.”

Het BAM Student Congress bundelt presentaties in het Engels, Frans en Nederlands. De sessies zijn door de deelnemers in de week van 10 tot 15 maart voor een prijs van 10 euro te bekijken en worden daarna aan de docenten toegestuurd. “Zo kunnen zij die integreren in het bestaande curriculum indien ze dat wensen,” voegt Nathalie Prieto toe. Het congres wordt naar goede gewoonte mee georganiseerd door studenten.