Bancontact Payconiq en Boondoggle sensibiliseren voor veilig betalen

Het coronavirus heeft een enorme impact op ons dagelijks leven. Zowel de gezondheidszorg als de economie staan onder druk. Voor consumenten en handelaars die hun activiteit kunnen verderzetten is het essentieel om tijdens deze crisis zoveel mogelijk continuïteit te ervaren. Als belangrijke betaalpartner nam Bancontact Payconiq Company daarom het initiatief om retailers en bevolking te informeren over de voordelen van digitaal betalen tegen de verspreiding van het coronavirus. Boondoggle creëerde een informatie- en sensibiliseringscampagne via PR, social, direct mailings en POS-communicatie om winkeliers en hun klanten veilig en gezond te laten betalen.
Boodschappen doen is altijd de normaalste zaak van de wereld geweest. Tot een besmettelijk virus alle evidenties op de helling zette. Viroloog prof. Marc Van Ranst zei in het radioprogramma De Inspecteur: “Het virus Covid 19 kan enkele seconden of minuten op bankbiljetten achterblijven.” Aangevuld met het advies van de FOD Volksgezondheid en handelsfederatie Comeos besloot Bancontact Payconiq Company om maximaal in te zetten op contactloos betalen met de bankkaart of mobiel met de smartphone. Op die manier is er geen fysiek contact en moeten klanten zelfs geen toetsenbord of betaalterminal aanraken. Om handelaars te ondersteunen tijdens deze moeilijke tijden maakte Bancontact Payconiq Company bovendien alle transactiekosten gratis tijdens de maanden maart en april.
Het team van Boondoggle ontwikkelde een geïntegreerde sensibiliseringscampagne met direct mailings voor handelaars, banken en partnerbedrijven. Consumenten en media kregen adviezen om veilig en makkelijk te betalen via social media. Voor de winkeliers is er een communicatiekit waarmee ze hun medewerkers en klanten informeren om social distancing toe te passen in de supermarkt. Zelfs tijdens de betaling aan de kassa. Dankzij de tools en interfaces van Payconiq by Bancontact kan iedereen maximaal bijdragen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]