Banx en Silk laten je kennismaken met “slow banking”

Crea / News

Op 5 oktober maakte Banx zijn intrede in België. Deze bankapp imagined by Proximus en powered by Belfius brengt een nieuwe kijk op bankieren; die van slow banking. Het was Silk die mee aan de wieg stond van de term om de activiteit van Banx gevat te beschrijven.   

Als bankapp moedigt Banx zijn gebruikers in deze snel evoluerende digitale tijden actief aan om te vertragen bij hun aankopen. Zo wil Banx consumenten stimuleren bewust en duurzaam te kopen en stil te staan bij de impact van hun aankopen. Dat is slow banking.  

Nu Banx officieel gelanceerd is, laat Silk de Belgen kennismaken met de term slow banking via een video campagne op televisie en sociale media.

Pre-launch met content creators 

Om de Belgen al bekend te maken met het concept slow banking, activeerde Silk zowel Nederlandstalige als Franstalige content creators en key opinion leaders. Zij inspireerden hun volgers over hoe je kunt vertragen en bewust kan consumeren om je impact op de planeet te minimaliseren.

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Evi Hanssen (@evihanssen)

Met Banx is er voor het eerste een bankapp die niet alleen in euro's rekent, maar ook in CO2-uitstoot. Want het is niet de stand van je rekening die ertoe doet, wél de toestand van de wereld rondom ons.

Credits

Client: Proximus

Contacts: Aurélie Denayer, Emmanuelle Puttemans, Sophie De Nys, Manoëlle Ballaux, Carl Ringoet, Perrine De Keyzer, Nathalie Blomme

Ecosystem: SILK

CD: Peter Ampe

Creation: Zoe De Priester, Yana Gestels, Inès Martinez

Client Service Director: Catherine De Block

Account Director: Audrey Semal

Account Manager: Meriem Oucharif

Account Executives: Aurélie Forissier, Matti Verhaegen

Head of Strategy: Jonathan Detavernier

Strategic planner: Joeri Van Breedam

RTV Producer: Gaelle Haesart 

Post-production image: Les Mecs et Famous Grey Productions 

Post-production sound: Eli Sundermann, Nicolas Délepine for FamousGrey Productions

PR: Famous Relations

Managing Director: Kathy Van Looy

PR Director: Déborah De Klerck

PR Managers: Alexandra Goffart, Stephanie Van Bets

Digital Agency: Prophets

Account Director: Jeremy Demoor

Digital Producers: Maximilien Cuffolo

Media Agency: Maxus

Head of Media: Ellyn O’Byrne