Barnyard vliegt in VR met KBC K’Ching

Eind 2016 lanceerde KBC de nieuwe mobile banking app K’Ching, speciaal gericht op jongeren tussen 11 en 18 jaar. Om jongeren en hun ouders op een verfrissende manier te laten kennismaken met de nieuwe app, sloegen KBC en Barnyard de handen in elkaar. “KBC was op zoek naar een verfrissend alternatief voor hun klassieke demo-video’s rond de voordelen van banking apps. Om een jonge doelgroep, met hun eerste smartphones op zak, aan te spreken, kozen we er voor een Virtual Reality verhaal te bouwen rond de voordelen en functies van de K’Ching app,” legt Wim Segers van Barnyard uit.In de 360-video neemt K’Ching, het robot-figuurtje uit de app, je mee op avontuur. Terwijl je hem vergezelt in een rollercoaster en samen een parachutesprong maakt, vertelt K’Ching je op een leuke manier over de voordelen van de applicatie. Ouders van nieuwe jongerenklanten ontvangen een traditionele direct mailing met daarin een KBC-branded Google cardboardbril en een begeleidende brief met meer informatie over K’Ching. In februari werden er al meer dan 500 cardboardbrillen verstuurd.
Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de 360-video.
Voor de uitwerking ging Barnyard een samenwerking aan met de 3D-specialisten van Artcore Society.

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


