Bart De Groote van NMBS naar Medialaan-de Persgroep Publishing

Media / News / People

portret2018_bartdegroote_001Bart De Groote, de huidige directeur marketing en sales bij NMBS en voordien chief marketing officer bij Mobistar, wordt vanaf januari 2019 directeur Telco en Online Services bij Medialaan - de Persgroep Publishing. Hij wordt verantwoordelijk voor de telco-merken Mobile Vikings en JIM Mobile en de online services Vacature, Tweakers, Livios, Mijnenergie en Spaargids. Hij versterkt ook het directiecomité van het nieuwe mediabedrijf. Kris Vervaet, CEO van Medialaan - de Persgroep Publishing: “Telco en online services vormen een groeiende en alsmaar belangrijkere poot in onze organisatie. Dat vraagt extra focus. Met Bart De Groote halen we iemand met heel wat telco-, commerciële, en managementervaring binnen. Ik ben ervan overtuigd dat Bart een grote aanwinst zal zijn.”
De nieuwe organisatie die zal ontstaan uit de fusie van de Persgroep Publishing en Medialaan heeft een unieke positie in een sector die de komende jaren voor ingrijpende en boeiende veranderingen staat. "Ik kijk er enorm naar uit om deel uit te maken van een leiderschapsteam dat er zichtbaar zin in heeft om hier een succesverhaal van te maken, en mijn ervaring en passie ten dienste te stellen van dit unieke bedrijf en zijn medewerkers,” zegt Bart De Groote. De huidige directeur Mobile, Herbert Vanhove, verlaat het bedrijf. Kris Vervaet: “Ik wil Herbert zeer bedanken voor zijn jarenlange inzet. Met hem hebben we grote stappen in telco gezet met dit bedrijf en bouwden we Mobile Vikings en JIM Mobile verder uit. Hij heeft een cruciale rol gespeeld in de overgang naar full MVNO en in de belangrijke deal met Orange.”