{PARTNER CONTENT}
Bauer Media Outdoor, het voormalige Clear Channel, presenteerde op donderdag 6 november zijn Highlights tijdens een feestelijke avond. De editie 2026, die in het teken stond van Trust, bood de gelegenheid om de visie, prioriteiten en innovaties van de regie voor het komende jaar te delen.
Een Europese voetafdruk, een familiale visie
Sinds de integratie in de Bauer Media Group maakt Bauer Media Outdoor deel uit van een sterke Europese dynamiek, actief in radio, pers, digitaal en out-of-home, terwijl het trouw blijft aan haar lokale DNA. Dit DNA combineert nabijheid, verantwoordelijkheid en een langetermijnvisie met een cultuur die diep verankerd is in data, digitalisering, innovatie en creativiteit, voor een duurzame groei.
Als derde grootste medium in België blijft OOH gestaag groeien en haar legitimiteit bij adverteerders versterken. Een zichtbaar, reëel en publiek medium dat uitgroeit tot een baken van vertrouwen en transparantie. In een digitale wereld die vaak als vluchtig wordt ervaren, blijft OOH tastbaar, controleerbaar en van nature brand safe.
Een Brand Safe, compliant en future proof medium
Naar aanleiding van de versterking van het Belgian Pledge binnen de Belgian Food Advertising Code voor HFSS-producten (High Fat, Sugar & Salt) positioneert Bauer Media Outdoor zich als een strikte, verantwoordelijke en toekomstgerichte speler. De regie heeft haar processen versterkt met systematische compliance-controles en steunt op een gecentraliseerde databank en intern ontwikkelde geïntegreerde systemen die zorgen voor nauwkeurige targeting, volledige traceerbaarheid en operationele efficiëntie

Een sterke digitale ontwikkeling
De ontwikkeling van DOOH blijft centraal staan in de strategie van Bauer Media Outdoor, volledig in lijn met de verwachtingen van de consument zoals blijkt uit de Pulse-studie van vorig jaar: 65 % van de Belgen houdt van DOOH en 78 % merkt het op. Aangemoedigd door jaarlijkse groei met dubbele cijfers versnelt de regie haar digitale expansie nog verder met meer dan 1.200 schermen tegen 2026 en het meest evenwichtige aanbod op de markt.
Binnen deze dynamiek vormt het binnenhalen van het contract met Thomas More een belangrijke stap: het voorziet in de installatie van schermen op 11 campussen verspreid over 7 steden in de provincie Antwerpen, gericht op het universitaire publiek.
Deze groei past ook in het kader van de overname van Amscreen door de Bauer Media Group, de grootste Europese fabrikant van digitale out-of-home-schermen. Een strategische integratie die de positie van Bauer Media Outdoor verder versterkt binnen DOOH en de ambitie ondersteunt om een steeds sterker, innovatiever en Europees aanbod te ontwikkelen.
Mediasynergieën die waarde creëren
Bauer Media Outdoor blijft strategische partnerschappen en krachtige gecombineerde aanbiedingen uitbouwen. Onder meer met Drive Two, het gezamenlijke Radio- & DOOH-aanbod ontwikkeld met RMB, en de terugkeer van Moment of the Day, samen met RMB, RTBF, VAR en VRT, ter gelegenheid van het WK FIFA 2026. Samenwerkingen die de natuurlijke complementariteit van het medium en de kracht van collectieve innovatie illustreren.
HalOOH – het nieuwe klantenplatform
Om de samenwerking te vereenvoudigen en data beter toegankelijk te maken, lanceert Bauer Media Outdoor binnenkort HalOOH, haar interactief klantenplatform dat is opgebouwd rond twee pijlers: Solutions en Operationeel. De Solutions-module stelt meer dan 11 jaar aan data ter beschikking, waarmee klant de impact van de netwerken kan visualiseren op de verschillende doelgroep segmenten, points of interest (POI) en points of sale (POS). De operationele module zal alle aanbiedingen, uitwisselingen en opvolgingen van campagnescentraliseren. Een belangrijke stap vooruit naar een samenwerking die nog transparanter, vlotter en autonomer is.
Een verantwoordelijk en duurzaam medium
In het verlengde van de Platform for Good-aanpak zet Bauer Media Outdoor haar milieubetrokkenheid verder met concrete maatregelen zoals de inzet van energiezuinige digitale schermen, de meest zuinige op de markt, refurbishingprogramma’s, versterkte leveranciersmonitoring en de aanleg van groene daken om stedelijke biodiversiteit te bevorderen. Concrete acties om de ecologische voetafdruk te verkleinen en tegelijk een positieve speler in de publieke ruimte te blijven.
Creativiteit in het DNA
Met Urban Media, haar creatieve afdeling, bedenkt de regie concepten die merken tot leven brengen in de openbare ruimte. Dit werd opnieuw schitterend aangetoond tijdens de Highlights 2026-avond, met een interactieve holografische cube die de gasten wist te verrassen en te boeien — een perfect voorbeeld van hoe OOH innovatie, emotie en beleving kan combineren.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]







