BBDO en Ethias gaan samen vooruit

Crea / News

Ethias en BBDO slaan een alternatieve weg in met een hedendaagse campagne ter gelegenheid van het autosalon. Een gedurfde campagne voor een merk dat autoverzekeringen als core business heeft, maar wel vooruitstrevend voor onze mobiliteit van vandaag, onze omgeving van morgen en zeker die van onze kinderen.

De 45” tv-spot schetst het leven van een jong meisje, dat met de haren in de wind zorgeloos door het platteland fietst en in de loop der jaren haar tempo moet laten zakken, achter het stuur van haar steeds groter wordende auto. Tot ze op een dag besluit niet langer stil te staan en de vrijheid weer op te zoeken die ze als jong meisje op de fiets voelde.

De muziek, die door kinderen wordt gezongen, is de rode draad doorheen onze campagne en vat de boodschap samen. Een naïeve, maar inspirerende ingesteldheid die we terugvinden in een reeks van 30” radiospotjes over een vader en zijn zoontje die in zijn jonge naïviteit simpele en soms gênante vragen stelt, die ons toch even doen nadenken.

De boodschap van Ethias is duidelijk: de auto moet niet verboden worden, maar als we vooruit willen met mobiliteit, kunnen we beter combineren. De campagne bestaat verder uit een 30” recut tv-spot, social media, OOH en DOOH, die allemaal de boodschap dragen dat Ethias uw auto en elk ander vervoermiddel met een glimlach verzekert.

Credits
Client: Ethias 
Contacts: Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Barbara Antinori, Jelle Vanheers 
Agency: BBDO Belgium
Creative Director: Arnaud Pitz
Creatives: Gregory Verheyleweghen, Gaetan Gomez Garcia
Copywriter NL: Thibault Jacobs
Account Team: Eva De Gendt, Bram De Vidts, Charlotte Rooseleer, Gill Cauwenberg, Ilse Plas, Emmy Haegeman
Strategy: Wouter Van den Herrewegen, Kim Leunen
Producer: Eva Segers
Production: Creative Conspiracy 
Sound: BBDO Productions
Music Componist: Grégory Caron
Design: Pierre Rousseau
Final art: Tom Nackaerts
Video editing: Valentin Taminau