Met een stijging van maar liefst 50% zamelde de Vlaming tijdens de Gezocht-campagne van Bebat en de OVAM meer batterijen in dan ooit te voren. Met meer dan 26 miljoen batterijen verzamelde de Vlaming zo’n 3 ton kobalt, 11 ton nikkel en 138 ton ijzer. Bebat en de OVAM riepen in oktober alle Vlamingen op om gebruikte batterijen die thuis blijven rondslingeren naar een inzamelpunt van Bebat te brengen.
Daarom is er een campagne opgezet om Vlaanderen te bedanken voor de waardevolle hulp. Deze Bedankt-campagne blijft in hetzelfde thema als de Gezocht-campagne; achter de “mug shot”- beelden staan nu enkel oneindig veel streepjes op de muren. Deze vertegenwoordigen niet zoals in de gevangenis de dagen, maar in deze campagne wel het aantal gevonden batterijen. De campagne loopt in februari in dezelfde media als de initiële Gezocht-campagne, meer bepaald op nationale radio, bushokjes, grote bâches op de Zuiderdokken in Antwerpen en online. Aangezien we de Belgen het meest kunnen mobiliseren via regionale afbakening, is ook deze Bedankt-campagne op maat van elke provincie gemaakt, met het reëel ingezamelde aantal batterijen per provincie.
De campagne werd gelanceerd in samenwerking met Lielens.
Credits
Klant: BEBAT en de OVAM
Contactpersonen Bebat: Nele Peeters & Yade Truijens
Creatief directeur: Frédéric Pousset
Artistiek directeur: Veerle Guiljam
DTP: Célia Calvo
Fotograaf : Marcel Veelo
Print Productie: Michel Bernard
Productie radio: Sonhouse
Online: Bubka
Coordinatie: Laura De Vylder, Alizée Clermont & Sandra Wille
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]