Ook dit jaar lanceert Bebat, in samenwerking met de Ovam, een grote nationale campagne om de Belgen aan te moedigen hun gebruikte batterijen in te leveren. De Belgen zijn daar al heel goed in: in 2021 werd maar liefst 3.631 ton batterijen ingeleverd! Een cijfer waarmee we wereldwijd op de eerste plaats staan wat betreft inzameling en recyclage!
Voor deze nieuwe campagne ligt de nadruk op het recyclingproces. Het doel is het bewustzijn te vergroten dat elke ingeleverde batterij een tweede leven krijgt. De vele grondstoffen die ze bevatten worden gerecycleerd en gebruikt om nuttige voorwerpen produceren, zoals gieters, wekkers,.... Door onze gebruikte batterijen terug te brengen nemen we deel aan de circulaire economie en dus aan het behoud van de natuur!
Deze campagne wordt uitgezonden op radio en online, maar zal ook zichtbaar zijn in onze straten via het 2m2 posternetwerk, bussen en enkele gigantische bâches in heel België. Ook de gemeenten worden opgeroepen deel te nemen, met het nodige reclamemateriaal om hun medeburgers aan te moedigen.
Credits
Klant: Nele Peeters, Mandy Perrone, Yade Truijens, Brett Allard
Creatief Directeur: Jeroen De Jong
Art Director: Veerle Guiljam & Célia Calvo
Fotograaf; via Bounce Rocks – Evert Thiry
DTP: François Borsu
3D-animatie: Mr 81 Peter Serruys
Radio studio: Sonhouse
Accounts: Alizée Clermont, Cathy Clément & Sandra Wille
Online campaign: Bubka
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]