Belfius heeft alternatief voor bankkaartlezer

Communication / News

itsmeVanaf gisteren kunnen klanten van Belfius Bank zich op Belfius Direct Net aanmelden en hun verrichtingen tekenen met hun smartphone en de app itsme.

itsme werd op 30 mei 2017 gelanceerd en is het resultaat van een samenwerking tussen de drie grote mobiele providers en de vier grootbanken van het land (waaronder Belfius) in de vorm van een consortium, Belgian Mobile ID, en de Belgische federale overheid. itsme is een digitale identiteit waarmee gebruikers zich eenduidig kunnen authenticeren, verrichtingen kunnen bevestigen of officiële documenten kunnen ondertekenen, met een 5-cijferige persoonlijke geheime code of met je vingerafdruk voor alle mogelijke toepassingen. Dankzij itsme hebben klanten niet langer een rist wachtwoorden, gebruikersnamen, tokens of kaartlezers nodig: één app en één geheime code volstaan om toegang te krijgen tot de verschillende digitale diensten die de partners van het project aanbieden.

Door itsme te integreren in Belfius Direct Net (meer dan 700 000 actieve gebruikers, 4 miljoen sessies per maand) ondersteunt Belfius de ontwikkeling van deze digitale identiteit waarmee België tot de voorhoede van de digitalisering behoort en waarvan het toepassingsgebied de komende maanden en jaren zonder enige twijfel zal toenemen dankzij een reeks nieuwe diensten.

Voor de klanten van Belfius Bank vormt itsme vanaf vandaag dus een alternatief voor de Belfius bankkaartlezer. Al kunnen ze die natuurlijk wel blijven gebruiken om aan te loggen en transacties te bevestigen op Belfius Direct Net. Deze nieuwe methode om zich te identificeren als je een bankverrichting uitvoert, werkt sneller en bovendien heb je geen bankkaartlezer meer nodig. De app sluit aan bij de intentie van Belfius om steeds beter in te spelen op de verwachtingen en behoeften van zijn klanten.