Belfius & Zappa bundelen hun Belgisch talent

Eind 2024 heeft Belfius een pitch voor een nieuw creative agency gelanceerd. De Belgische bank-verzekeraar was op zoek naar een
ambitieuze partner voor creatie, merkstrategie en impactvolle campagnes. Die partner werd Zappa, een open WPP-bureau waarin VML, Ogilvy Social.Lab en Kantar de krachten bundelen. De keuze viel op Zappa dankzij hun data-driven aanpak, creativiteit en focus op (digitale) innovatie, ondersteund door talent van eigen bodem. Wat naadloos aansluit bij de waarden van Belfius.
De opdracht van het bureau is zowel uitgebreid als ambitieus. Het omvat de evolutie van Belfius’ merkstrategie en de doorvertaling daarvan in een visuele identiteit, impactvolle concepten en performante campagnes. Met Zappa verenigen drie complementaire WPP bureaus hun talenten in één dedicated Belfius-team. VML, Ogilvy Social.Lab en Kantar zorgen samen voor een maximale synergie tussen data en inzichten, social & content-communicatie en campagnes.
“We waren op zoek naar een betrouwbare partner die ons kon helpen ons merk nog sterker te maken en strategisch uit te bouwen op een zinvolle manier. Hun creativiteit en zin voor innovatie waren doorslaggevend, en ook de focus op lokaal talent sloot perfect aan bij onze missie. De keuze voor Zappa was dan ook unaniem, we kijken alvast uit naar het topwerk dat we samen gaan maken,” zegt Julie Uytterhaegen, director brand, communications, human resources & ESG bij Belfius.
Eerste mijlpaal: een ode aan Belgisch talent
Dat lokale karakter en talent vormt meteen ook de rode draad in de eerste campagne: ‘Buitengewoon Belgisch’. Een showcase van Belfius’ engagement voor lokaal talent, vooruitgang en de Belgische samenleving. Met in de hoofdrol een heleboel toppers uit diverse disciplines die een inspiratiebron zijn voor élke Belg. Belfius gelooft namelijk rotsvast in de vele talenten die ons land rijk is, en geeft hen dan ook graag een platform. En natuurlijk ook alle steun die ze nodig hebben: zo investeren ze als honderd procent Belgische bank-verzekeraar het vertrouwen van hun klanten bewust in de toekomst van ons land.
Deze campagne brengt dan ook het verhaal naar buiten van het Buitengewone dat we samen elke dag waarmaken. Het toont de kracht en diversiteit van onze ondernemers die innoveren, onze jongeren die zich engageren, en onze artiesten die inspireren. Deze sterke verhalen komen samen in een brede waaier van media (outdoor, print, digitaal, social) en op één platform: belfius.be/buitengewoonbelgisch.
CREDITS
Client : Julie Uytterhaegen, An Van den Cruyce, Truike Vercruysse, Nathalie Lemmer
Agency: ZAPPA
Strategy: Denis Ghys
Account team: Michelle Stas, Barbara Van Duffel, Ellen Van den Broeck, Gavin Joffe, Naomi Goossens, Sybil Collignon, Nele Witvrouwen
Creative direction: Klaartje Galle
Creation: Jasper Macken, Noa Luiten, Marine Quere, Clementine Bailly
Graphic design: Jill Daeghsels
Head of Final Art: Anja Van den Broeck
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]